بین الملل

همه آنها را بکشید، حتی نوزادان/ ریشه های فکری نسل کشی صهیونیزم

پرونده «شکست در سپیده دم»/۱۰؛

خاخام صهیونیست می گوید: تنها روش درست برای به راه انداختن یک جنگ، راه و روش یهودیان است؛ این روش می گوید، اماکن مقدس آن ها را ویران کنید و مردان، زنان، کودکان و دام های آنها را بکشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مجله یهودی آمریکایی «moment» در شماره مه و ژوئن ۲۰۰۹ خود مصاحبه ای با خاخام صهیونیست «مانیس فریدمن» منتشر کرد.موضوع مصاحبه در مورد بهترین راه مقابله یهودیان صهیونیست با شهروندان عرب مسلمان در فلسطین اشغالی است. پاسخ فریدمن صریح بود، او گفت که به اخلاق غربی که می گوید نباید غیرنظامیان یا کودکان را کشت، اماکن مقدس را نباید ویران کرد، نباید قبرستان ها را بمباران کرد و قبل از اینکه دیگران به شما شلیک کنند تیراندازی نکنید و …اعتقاد ندارم.

فریدمن تاکید کرد که تنها روش درست برای به راه انداختن یک جنگ، راه و روش یهودیان است: این روش می گوید، اماکن مقدس آن ها را ویران کنید و مردان، زنان، کودکان و دام های آنها را بکشید.

وی این روش را تنها مسیر درست برای غلبه بر مقاومت دائمی فلسطینیان می داند. او می افزاید: این ارزش‌های کتاب مقدس است که می خواهد اسرائیلی‌ها را به «نور تابان»تبدیل کند، تا برای ملت‌هایی که به خاطر اخلاق مخرب غربی شکست خوردند، هدایتگر باشند. فریدمن با این صراحت زیاد اعتقاد خود را مبنی بر بهترین راه تعامل با فلسطینیان مطرح کرد و این راه را نه یک دیدگاه شخصی بلکه یک امر واجب دینی که برخاسته از تعلیمات کتاب تورات است،می داند که نباید از این تعلیمات مقدس سرپیچی کرد. این امر به وضوح موضع یهودیان صهیونیست در مورد فلسطین و مردم آن و مبنای نظری تمامی اقدامات نسل کشی و تروریسم را که صهیونیسم در فلسطین اشغالی انجام می دهد، برای ما آشکار می کند.

برای واکاوی ریشه های نسل کشی صهیونیست ها باید کمی به عقب برگردیم تا ریشه‌های این گفتمان نسل‌کشی و گرایش جنایتکارانه‌ی آن را ببینیم که چگونه به قتل، کشتار، آوارگی و پاکسازی فلسطینی ها مشروعیت می‌بخشد؟ ریشه های این تفکر چیست؟ و صهیونیسم چگونه گفتمان خود را بر آن بنا کرد؟

عمالیقیان را به یاد آورید!

دکتر «عصام سخنینی» استاد سابق تاریخ دانشگاه «پترا» اردن در کتاب «جنایت مقدس» بیان کرد که گفتمان نسل کشی صهیونیست ها از تورات و اسفار آن برای مشروعیت بخشیدن به جنایات و تجاوزات خود علیه فلسطینیان بهره می برد. علیرغم تضاد آشکار بین صهیونیسم سکولار و تورات به عنوان یک متن مذهبی، اولی از قوانین یهود برای تحقق جاه طلبی های استعماری خود در فلسطین سوء استفاده کرد.

«سخنینی» معتقد است که صهونیست ها برای نسل‌کشی از نمادها و افسانه‌های کتاب مقدس و اعمال پیشنیان خود الهام می‌گیرند.

این استاد دانشگاه معتقد است که رژیم صهیونیستی با کتاب مقدس خود به عنوان یک مرجع تاریخی برخورد می کند که وقایع تاریخی آن باید تکرار شود. بر اساس روایت این کتاب، ابراهام(حضرت ابراهیم) اولین کسی بود که از سوی «یَهُوَه» (خدای کتاب مقدس) سرزمین فلسطین تاریخی به او سپرده شد و این عهد را به اولادش اسحاق و سپس یعقوب به ارث سپرد و فلسطین اشغالی پس از او باید در اختیار بنی اسرائیل باشد.

با نگاهی به متن کتاب مقدس، به عنوان یک مرجع تاریخی برای جنبش صهیونیسم، درخواهیم یافت که «کتاب تثنیه»به وضوح استراتژی جنگی را که یهودیان باید در برابر سایر کشورها دنبال کنند، توضیح می دهد. این کتاب می گوید: «وقتی به شهری نزدیک می شوید تا با آن بجنگید، ابتدا سعی کنید از طریق صلح، سرزمین و مردم آن ها به تسخیر خود در آورید، و آن ها را به بردگی و بندگی خود مبدل کنید و اگر قبول نکردند، آن ها را محاصره کنید.

اگر یَهُوَه خدای کتاب مقدس، آن سرزمین را به دست تو تسلیم کرد، همه مردانش را با دم شمشیر بزنید و زنان و کودکان و چهارپایان و هر چه در شهر است و تمام غنایم آن را برای خود به غنیمت ببرید و همانا که غنائم دشمنان خود، را خداوند به شما داده است».

دکتر رشاد الشامی، محقق باسابقه در امور عبری، معتقد است که رهبران رژیم صهیونیستی از این قوانین کتاب مقدس الهام می گیرند و هر نوع تجاوز و جنایت علیه مردم فلسطین را وفای به وعده پروردگار خود و مشروع و قانونی می پندارند.

با تأمل بیشتر در مورد ریشه های کتاب مقدس، در کتاب یوشع خواهیم یافت که وقتی یوشع با لشکر بنی اسرائیل به سرزمین کنعان – فلسطین تاریخی – یورش برد، در همه شهرها هیچ موجود زنده ای را در قید حیات نگذاشت و پس از آن که شهر «اریحا » را تصرف کردند، «هر چیزی را که در شهر بود، اعم از زن و مرد، پیر و جوان، حتی گاو، گوسفند و الاغ را نابود کردند ….و شهر را با هر چه در آن بود به آتش کشیدند». این کار را با شهر «عای» نیز انجام دادند که در متن کتاب مقدس آمده است که «یوشع» آن را سوزاند «و آن را به تپه ای از خرابه های جاودانه مبدل ساخت». این محقق باسابقه در امور عبری می افزاید که این کشتار دسته جمعی و سوزاندن شهر ها و روستاها همان نسل کشی است.

جدای از جعلیات ذکر شده در متن کتاب مقدس و ادعای این کتاب علیه پیامبر خدا «یوشع بن نون» برای این کشتارها، «سخنینی» با توجه به این کتاب و سایر منابع عبری معتقد است که شخصیت یوشع در کتاب مقدس و جنایات و نابودی های منسوب به آن، شخصیت اساسی کتاب مقدس است و رهبران رژیم صهیونیستی در جنایات و تجاوزات خود علیه فلسطینی ها از آن الهام می گیرند. به طوری که اولین نخست وزیر این رژیم «دیوید بن گوریون» تاکید داشت که شخصیت یوشع بن نون باید در ارتش رژیم صهیونیستی تداوم داشته باشد.

این دکترین نسل کشی، که توسط افسانه های مذهبی یهودیان پشتیبانی می شود، تنها به تصمیمات سیاسی و نظامی محدود نشد، بلکه در طول دهه های اشغالگری تا هسته خود مؤسسات آموزشی این رژیم گسترش یافت. در این زمینه،نظرسنجی از حدود هزار دانش‌آموز از دبیرستان‌های رژیم اشغال گر قدس برای نظارت بر تأثیر اقدامات نسل‌کشی منسوب به «یوشع بن نون» در تفکر آن ها، انجام شد و مشخص شد که حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان موافق بودند که آنچه به یوشع و اقدامات نسل کشی آن در اریحا و مکیده نسبت داده می‌شود، درست است.همچنین ۳۸ درصد از آنها معتقد بودند که ارتش رژیم صهیونیستی باید همان نسل کشی را در روستاهای عربی که وارد آن ها می شود، تکرار کند.

سخنینی علاوه بر نمادگرایی سرزمین کنعان و فلسطین تاریخی، بر این باور است که نماد دیگری نیز در اندیشه نسل کشی صهیونیست ها رایج است و آن اسطوره «عمالیق» است که بر زبان صهیونیست ها و قلم هایشان بسیار جاری است و الگویی برای برخورد با اعراب فلسطینی ارائه می دهد. با این حال، آنچه داستان «عمالیق» را به افسانه تبدیل می کند، فقدان پشتوانه تاریخی در روایت کتاب مقدس است، به طوری که زمان وقوع این افسانه را یک بار به زمان پیامبر خدا «ابراهیم»، و یک بار به زمان نوه اش «عیسو بن اسحاق» که خود پدر به اصطلاح عمالیق است، نسبت می دهند.

در این داستان آمده است که قوم عمالیق در شبه جزیره سینا و بخشی از سرزمین کنعان (فلسطین امروزی) سکنی گزیدند، از این رو جنگ انبیای بنی اسرائیل را افزایش دادند تا اینکه خداوند به حضرت موسی دستور داد که آن ها از صحنه زمین ریشه کن کند و حضرت موسی(ع) نسل به نسل با آنها جنگید و پس از آن دستور صادر شد به حضرت «سموئیل» برای نابودی عمالیقیان و حیواناتشان و هر چه به کشورشان حیات ببخشد. و نسل کشی عمالیق برای یهودیان به یک الگوی مقدس تبدیل شد. در این راستا، جرالد کرومر، استاد جرم شناسی در دانشگاه بار-ایلان در رژیم صهیونیستی می گوید که عمالیق به نمادی از ترویج شر در سنت یهودیان تبدیل شده است. و به همین دلیل خاخام ها و سایر مردم عادی از اصطلاح عمالیق برای اشاره به مردمانی استفاده می کنند که موجودیت یهودی را تهدید می کنند.

صهیونیست ها دشمنان رژیم صهیونیستی را بااصطلاح عمالیق توصیف می کنند. از این رو سازمانی صهیونیستی تحت عنوان «دیده بان قاتل» برای بررسی مکان رزمندگان مقاومت فلسطین و محاکمه آن ها با هدف نابودی شان ایجاد شد و شعار این سازمان«عمالیقه را به خاطر بسپارید» است.

این روایت ها، بینش صهیونیست‌ها را از دیگری – و به‌ویژه فلسطینی‌ها – برای ما توضیح می‌دهد، و همیشه هدفش این است که دیگری(فلسطینی ها) را با محو کردن آن از روی زمین به سرنوشت عمالیق دچار کند، به طوری که خاخام «بار ایلان» دانشگاه «یاسرائیل هس» به صراحت اعلام کرد که با عمالیق این عصر (فلسطینیان) نباید هیچ گونه نرمی و رحمت نشان دهیم، آن ها باید کشته شوند، حتی نوزادان، و این همان نظری است که «بنزی لیبرمن» رئیس شورای شهرک‌سازی های صهیونیستی در کرانه باختری در مورد فلسطینی ها دارد. لیبرمن تاکید داشت که فلسطینی ها عمالیق این زمان هستند و بر صهیونیست ها واجب است که آن ها را نابود کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا