شهرستان ها

مردم اردبیل از عادی‌انگاری کرونا پرهیز کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شیوع گسترده کووید _ ۱۹ و افزایش شمار بستری‌ها ایجاب می‌کند تا مردم از عادی‌انگاری کرونا پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی عصر دوشنبه در بازدید از مراکز بستری کرونا در اردبیل اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش شمار بستری‌ها و روند رو به رشد سرایت کووید _ ۱۹ هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۷ بیمار به دلیل ابتلاء به کووید _ ۱۹ بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: از این تعداد بستری ۸ بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و ۶ بیمار پس از بهبودی مرخص شده اند.

محمدیان اردی از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: رفتار ویروس کرونا نامشخص است ولی در دهه اول محرم و عزاداری‌های مردم اگر سهل‌انگاری‌ها ادامه پیدا کرده و عزاداران نسبت به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بی‌تفاوت باشند، ما خروجی آن را در هفته‌های آینده و در قالب افزایش بستری‌ها شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در قطع زنجیره ابتلاء مهم ارزیابی کرد.

این مسئول همچنین گفت: افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است حتماً برای تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا