سیاسی

منابع تبلیغاتی انتخابات ۱۴۰۰ آرشیو شد

معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از گردآوری و آرشیو منابع تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری در مخازن آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی، معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این‌باره گفت: مجموع منابع مربوط به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت تفکیک‌شده گردآوری و در ادامه مسیر در مخازن این سازمان برای حفاظت، حراست و بهره‌مندی آیندگان آرشیو شد.

او ادامه داد: مجموع ۲۶ هزار و ۹۰۴ منبع الکترونیکی شامل عکس، فیلم‌های مناظره‌ای، کلیپ‌های تبلیغاتی، فایل‌های صوتی و غیره و نیز طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جمع‌آوری شده و در این میان تنها ۲۱۳ عنوان منبع چاپی گردآوری و آرشیو شده است.

معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: با توجه به تاکید معاونت کتابخانه ملی مبنی بر گردآوری و حفاظت از آثار مرتبط با رویدادهای ملی و به منظور تحقق این مهم در مرحله نخست، کمیته‌ای ویژه تشکیل شد و هریک از اعضای این کمیته مکاتباتی را با ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری برقرار کردند و در نهایت برای نخستین‌بار این منابع به عنوان یکی از رویدادهای مهم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور جمع‌آوری و آرشیو شد.

محمدی توضیح داد: جمع‌آوری منابع مرتبط با رویدادهای مهم کشور و حفاظت و حراست از این منابع یکی از رسالت‌های مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است و از آن‌جایی که انتخابات ریاست جمهوری نیز جزء رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای جمع‌آوری منابع انتخاباتی ۱۴۰۰ گام برداشت.

معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل حرکت به سمت دولت الکترونیک و نیز شرایط خاص کرونایی، درصد قابل توجهی از اقدامات و فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی صورت گرفت.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا