شهرستان ها

اجرای طرح «کوچ» به منظور دانش آموزان دارای اضافه وزن در گیلان

رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح «کوچ» در این استان، گفت: این طرح به منظور شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحمتی صبح دوشنبه در همایش کوچ «کنترل وزن و چاقی دانش آموزان»، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: امروز نیاز به اجرای چنین طرح‌هایی بیش از گذشته احساس می‌شود زیرا بی تحرکی باعث چاقی بسیاری از دانش آموزان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه نوع مصرف مواد غذایی متفاوت شده است، بیان کرد: مصرف فست فود و غذاهای مضر به همراه بی تحرکی باعث بروز پدیده چاقی و اضافه وزن بین دانش آموزان شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کوچ با هدف شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن انجام می‌شود، افزود: این طرح تا نیمه اول اسفند ماه ادامه دارد و قرار است با برنامه ریزی در جهت کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب این دانش آموزان حرکت کنیم.

رحمتی تصریح کرد: امیدوارم این طرح باعث شود که به وزن ایده ال و سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برسیم زیرا دانش آموزان نخبه‌ای داریم که از اضافه وزن شدید رنج می‌برند و کسی به غذا و سلامت جسمی آنها توجه نکرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه دانش آموز اول باید پرورش یابد و سپس به آموزش او بپردازیم، گفت: اجرای این طرح در دراز مدت و ادامه دار انجام می‌شود و از معلمان و مربیان درخواست داریم که مراقب خورد و خوراک دانش آموزان باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا