شهرستان ها

موانع اجرای مصوبات شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان گناوه رفع شود

گناوه- معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار گناوه گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسئولان مربوطه، موانع اجرای مصوبات شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان گناوه رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لیراوی صبح سه شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان گناوه اظهار داشت: به منظور اجرای دقیق و کامل مصوبات اتخاذ شده در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان، این مصوبات برای همه اعضا، شوراهای اسلامی روستا و دهیاران ارسال و به اطلاع آنها رسانده شود و علل اجرا نشدن برخی از مصوبات بررسی شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار گناوه افزود: ثبت دقیق وقایع حیاتی نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها دارد و بر اساس مسائل قانونی و حقوقی باید به ثبت دقیق این وقایع توجه ویژه صورت گیرد.

وی گفت: شورای ثبت وقایع حیاتی دارای اساسنامه و آئین نامه است که نشان از اهمیت این موضوع دارد و هر یک از اعضای این شورا باید به مسائل و موارد مطرح شده در جلسات و انجام آنها اهمیت ویژه و جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر تشکیل شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در بخش ریگ شهرستان گفت: شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در بخش ریگ با نظارت بخشدار این بخش فعال شود و دهیاران، اعضا شورا و افرادی که حضور آنها در شورا ضروری است اطلاع رسانی و دعوت شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار گناوه با اشاره به همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی با شورای ثبت وقایع حیاتی بیان کرد: نشستی با دهیاران و اعضای شوراها در روستاها و بخش‌ها برگزار و قوانین و مقررات مرتبط با ثبت وقایع حیاتی توجیه و اطلاع رسانی شود.

وی گفت: نتیجه همکاری و تعامل بین اعضای شورای ثبت وقایع حیاتی به دست آمدن آمار و اطلاعات دقیق است که این آمار و اطلاعات دقیق در برنامه ریزی کلان کشور در حوزه‌های مختلف اجتماعی، بهداشت و درمان، جمعیت و…. مؤثر است.

معاون فرماندار گناوه افزود: بر اساس همین آمار و اطلاعات برنامه‌های شهرستانی، استانی و کشوری برنامه ریزی می‌شود لذا اعضا، با برگزاری نشست‌ها و همکاری و تعامل قوی با یکدیگر برای رفع مشکلات این شورا و مصوبات چاره اندیشی کنند و از جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا