ورزش

تصاویری عجیب از غرب تهران: بعد این تمرین زنده نمی‌مانید!

زد و خورد و کول کردن شاسی بلند و دویدن تا سرحد مرگ

بعد از نهایی شدن ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک، حسن رنگرز تمرینات ویژه‌ای را برای آماده‌سازی المپیکی‌ها در نظر گرفته است.

به گزارش “ورزش سه”، کمتر از 40 روز تا آغاز بازی های المپیک 2024 پاریس باقی مانده و کشتی که رقابت هایش در روزهای پایانی المپیک برگزار می شود، مثل همیشه می داند که وظیفه سنگینی را در کاروان ایران به دوش خواهد داشت. 

حسن رنگرز که به خوبی توانسته تیمش را در یک سال اخیر مدیریت کند و برخلاف کشتی آزاد از تمام 6 سهمیه کامل در المپیک هم برخوردار است، بعد از نهایی شدن ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در مجارستان، حالا تمرکز خود را روی آماده سازی 6 فرنگی کار المپیکی گذاشته است.

رنگرز که خودش جزو قهرمانان کشتی فرنگی جهان بوده، اهمیت ویژه ای برای آمادگی بدنی کشتی گیران قائل شده و به تمرینات سنتی هم روی آورده است. او فرنگی کاران را همچون گلادیاتور به میدان جنگ برده و در تپه های دور دریاچه آزادی نه تنها آن ها را وادار به دویدن کرده، بلکه هر کشتی گیر را با دو حریف تمرینی روی شیب تیز این منطقه سرشاخ کرده تا آمادگی بدنی شاگردانش را به خوبی بسنجد. 

تصاویری عجیب از غرب تهران: بعد این تمرین زنده نمی‌مانید!

جذاب ترین صحنه های این تمرین زمانی به ثبت رسیده که فرنگی کاران المپیکی با یک یا دو حریف در زمین های خاکی اطراف دریاچه سرشاخ شده اند و احتمالا با فریادهای حسن رنگرز و دستیارانش تهییج می شوند که تا آخرین ذره از توان خود را در این تمرینات استفاده کنند، تمریناتی که به اعتقاد مربیان در ثانیه های پایانی کشتی های سخت و دشوار به کمک کشتی گیران خواهد آمد و استقامت آن ها را افزایش خواهد داد. 

تمرینات خاص تیم ملی کشتی فرنگی با هل دادن ماشین شاسی بلند به سبک قویترین مردان هم ادامه داشته تا یک روز سخت و دشوار و شاید هم به یاد ماندنی در اردوی فرنگی کاران به ثبت برسد. 

2044923
2044925
2044926
2044927
2044928
2044929

با استفاده از وسایل الکترونیکی که روی بدن فرنگی کاران نصب شده، جای هیچ کم کاری هم باقی نمی ماند چون بعد از پایان تمرینات قطعا آنالیز عملکرد آن ها توسط کادرفنی انجام خواهد شد. 

مهدی محسن نژاد، سعید اسماعیلی، امین کاویانی نژاد، علیرضا مهمدی، هادی ساروی و امین میرزازاده 6 مرد المپیکی کشتی فرنگی ایران هستند که 40 روز سرنوشت ساز را تا اعزام به پاریس پیش رو خواهند داشت. هم حسن رنگرز، هم فدراسیون کشتی و هم ورزش کشور روی تیم آماده کشتی فرنگی ایران حساب ویژه ای باز کرده، اگرچه به جز هادی ساروی هیچ کدام از آن ها قبلا سابقه کسب مدال در المپیک را ندارند. 

2044924

بدون شک به یادماندنی ترین نتیجه برای کشتی فرنگی ایران در تاریخ المپیک در المپیک 2012 لندن و با هدایت محمد بنا رقم خورد که حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی سه مدال طلا به کاروان ایران هدیه کردند. اگرچه تکرار این نتیجه تاریخی برای هر تیمی از جمله حسن رنگرز و فرنگی کاران در المپیک 2024 پاریس یک رویاست، اما حداقل تکرار یک مدال طلا در المپیک توکیو که توسط محمدرضا گرایی به دست آمد، حداقل انتظاری است که علاقه مندان به کشتی از فرنگی کاران در این دوره خواهند داشت.

2044922

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا