شهرستان ها

شهرداری اصفهان به جمله «نگران نباشید» در ارائه گزارش اکتفا نکند

اصفهان-عضو شورای شهر اصفهان گفت: شهرداری گزارشی از وضعیت پروژه‌های شاخص و عملیات اجرایی ارائه کند و به بیان جمله نگران نباشید اکتفا نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا مصور پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به مردم شریف ایران که به رغم همه ناملایمات در صحنه انتخابات حضور پیدا کردند تبریک می‌گوئیم همچنین دعا می‌کنیم که در روز ۱۵ تیرماه رئیس جمهوری انتخاب کنیم که جلوی فقر و فساد و فاجعه هشت سال دولت تاریک روحانی را بگیرد.

وی با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: تأسف می‌خورم که پس از یک دوره بالندگی در مدیریت شهری و حرکت به سوی عدم تمرکز که تکلیفی از قانون اساسی و جزئی از موارد عقلانی مدیریتی است مجدداً به سمت تمرکز گرایی برمی‌گردیم، دولت‌ها و دولت مردان نیز تمایل زیادی نشان می‌دهند که اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را به خود وابسته و نقش این دو نهاد را کمرنگ کنند، تا حدی که اخیراً بخشنامه کرده‌اند که هزینه خدمات حفاری را هم در اختیار خود بگیرند، این راه ناصواب است و ان شالله در دولت جدید این رویه اصلاح شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری گزارشی از وضعیت پروژه‌های شاخص و عملیات اجرایی ارائه کند و به بیان جمله نگران نباشید اکتفا نفرمایند. ما نگرانیم که در پایان مهلت‌های مربوطه با یک جمله نشد و یک بیان مانع موضوع ختم شود.

وی افزود: سوالی را از شهردار در خصوص چند پرونده در منطقه ۱۳ شهرداری پرسیدم، متعاقباً گزارش دادند که همه چیز طبق روال است و خلافی صورت نگرفته است. اخیراً شنیده شده که مدیر کنترل نظارت شهرداری با هماهنگی مدیر منطقه دستور عدم برخورد را برخی از موارد تخلف را داده‌اند، این کار جرم است و شماره پرونده‌ها به همراه مستندات را در صورت نیاز اعلام می‌کنم. البته ظاهراً با معاونت خدمات شهری منطقه برخورد شده و ایشان از سر راه برداشته شده است. گزارش این موارد به حراست شهرداری داده شده بود که مانند هیچیک از موارد دیگر هیچ اقدامی نشده است.

مصور تصریح کرد: نهادهای نظارتی به خوبی به وظایف خود عمل کرده و خواهند کرد و از این بابت از حسن توجه و دقت و اقدامات آن‌ها تشکر می‌کنیم اما این پدیده که از خود شهرداری در خود شهرداری در خصوص افرادی که در حال حاضر مشغول به خدمت هستند به طور مرتب گزارش‌های منفی و غیرواقعی به این نهادها ارسال شود واقعاً نوبر، غیرمنطقی و ظلم است.

وی افزود: حراست نسبت به افراد زیرمجموعه خود که بعضاً در هر دوره‌ای متناسب با ذائقه آن دوره تغییر منش و روش و رویکرد داده‌اند مراقبت بیشتری داشته باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چند بار تاکنون راجع به افراد بلاتکلیف از جمله آقای مهندس طرفه تابان سوال کردم، هربار با جمله در دست نهاد نظارتی است مواجه شدم، حق بنده است به عنوان یک عضو و حق آن فرد است به عنوان یک انسان که جرم مشار الیه را بدانند، اگر تخلفی بوده است اعلام، رسیدگی و به محاکم قضائی ارجاع شود، علت این رفتار را نمی‌فهمم و بیشتر به یک نوع لجاجت رسیده‌ام. اگر ایشان و امثال ایشان جرمی مرتکب شدند اعلام شود، اگر نه، چرا با آبرو و سابقه خدمات ایشان بازی می‌کنید، اگر با خودتان چنین کنند می‌پسندید؟

وی خاطرنشان کرد: شهردار باید شیوه مدیریت خود را از فدرال ایالتی تغییر داده و به مسائل هر یک از معاونت‌ها و مدیریت‌ها ورود کند و در این خصوص نیز ورود کند.

مصور تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که در خصوص شورای شهر به چشم می‌خورد شیوه گفتار درمانی و زمان خری برای اعضای شوراست، اگر این رویه اصلاح نشود به طور واضح در صحن با مصادیق آن مطرح نموده تا روشن شود که آیا یک تصمیم ساده و پرسنلی، برای پرسنل و به نفع پرسنل نیاز به یک سال و نیم زمان دارد یا اگر جز اقرب‌ها، رفقا و هم مسلکان هم باشد در کمتر از دو روز حل می‌شود؟ نمی‌شود ما هم تهمت تأثیرگذاری را به دوش بکشیم و هم از سو مدیریت‌های شهرداری در ساده‌ترین موضوعات به خواهش و تمنا بپردازیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر رفتارها اصلاح نشود و چه از جانب شهرداری و زیرمجموعه تلاش برای اصلاح ساختاری را بار دیگر آغاز کرده، اگر اعضای شورا همراهی کردند که هیچ، اگر نکردند تکلیف خودم را انجام داده باشم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا