اخبار

اقتصاد را باید به معنای واقعی مردمی کرد

اهواز- فرمانده سپاه خوزستان گفت: اگر امروز دولت و مسئولان دولتی می‌گویند اقتصاد مردمی شود باید اقتصاد را به معنای واقعی مردمی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور عصر امروز شنبه در جلسه شورای اداری خوزستان ضمن گرامیداشت ایام هفته وحدت به ویژه ولادت با سعادت پیامبر رحمت (ص) اظهار کرد: دفاع مقدس یا جنگی که بر ما تحمیل شد، یک تهدید تمام عیار بود؛ تحلیلی که در برنامه‌ریزی دشمنان ساقط کردن جمهوری اسلامی قرار داشت.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) به عنوان فرمانده و معمار انقلاب اسلامی با تدبیر و مدیریت تهدید را تبدیل به فرصت کردند، تصریح کرد: اگر انسان بخواهد نمونه مدیریت را ببیند و یاد بگیرد باید مدیریت حضرت امام راحل را که یک تهدید تمام عیار دشمن با درایت و فکر الهی به فرصت تبدیل کرد، در نظر بگیرند.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: یکی از نگاه‌های حضرت امام در زمان جنگ این بود که همه در کنار هم بیایند و اختلاف و موضوعاتی را که سبب کندی کار می‌شود، کنار بگذارند به همین منظور ابتدا نیروهای مسلح را پای کار آوردند. البته در ۶ ماه اول جنگ با مدیریت میدانی که بنی صدر داشت، انسجام لازم را برای برخورد با دشمن نداشتیم و همین موضوع سبب شد تا در آن زمان موفقیت‌هایی را کسب نکنیم اما زمانی که مدیریت راهبردی حضرت امام راحل در حوزه میدانی خودش را نشان داد، اثراتش در کف میدان مشاهده شد.

سردار شاهوارپور عنوان کرد: مردمی کردن جنگ موضوع دیگری بود که حضرت امام تدبیر کردند به این صورت که مردم را به صورت واقعی و نه تنها در حد حرف پای کار آوردند؛ اگر امروز دولت و مسئولان دولتی می‌گویند اقتصاد مردمی شود باید اقتصاد را به معنای واقعی مردمی کرد.

وی افزود: پایش کارگران نظام یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این فرایند به خوبی توانستیم به آن دسترسی پیدا کنیم، در واقع آنهایی که نگاهشان به داخل بود، منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی را به منافع خودشان ترجیح می‌دادند، مرد میدان شدند و آن‌هایی که منافع خود را بر منافع نظام بالاتر می‌دانستند یا به خارج از کشور فرار کردند و یا از صحنه کنار رفته و منتقد شدند.

فرمانده سپاه خوزستان تصریح کرد: یکی از تهدیدهای جدی در بدنه کارگزاری نظام، ناکارآمدی است یعنی اگر بدنه نظام ناکارآمد باشد، تهدید از درون مثل موریانه است. در واقع می‌تواند زمینه ساز و بسترساز یک تهدید تمام عیار همچون جنگ تحمیلی باشد.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه خوزستان به معنای واقعی یک کشور است، اظهار کرد: پهنه خوزستان از بُعد سرزمینی، جمعیتی و تاریخی یک منطقه وسیع دارای تراز کشوری و ملی است؛ لذا افرادی که در این استان مسئولیت می‌گیرند باید تراز خود را بشناسند؛ تک به تک صندلی‌هایی که ما بر آن نشسته‌ایم با خون ده‌ها شهید به دست آمده است یعنی باید این احساس را داشته باشیم که جای ده‌ها شهید نشسته‌ایم و نسبت به آنها مدیون هستیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات و مؤلفه‌های مهم این است که در بخش امنیت توسعه و زیرساخت امنیت توجه ویژه داشته باشیم؛ البته مجموعه‌های امنیتی، نیروهای مسلح و… همه در تلاش هستند که در حوزه امنیت ساز و کار مناسبی برای فعالیت‌ها فراهم شود.

فرمانده سپاه خوزستان اظهار کرد: بیکاری یکی از مسائلی است که امروز مراجعان همه ما، نسبت به آن نگرانی دارند در واقع بنده احساس می‌کنم نسبت به این موضوع کمتر تمرکز داریم، فکر می‌کنیم دولت باید این مشکلات را حل کند در صورتی که هر مجموعه و شهرستان باید خودش بر بیکاری تمرکز پیدا کند، زیرا با توجه به منابع بسیاری که در استان ما وجود دارد می‌توان این مسئله را حل کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا