حوادث

امدادرسانی به ۳۰۰۰ حادثه دیده/ برف، کولاک و آبگرفتگی در ۱۲ استان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد؛

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طی ۳ روز گذشته به بیش از ۳۳۰۰ متاثر از برف و کولاک و آبگرفتگی در ۱۲ استان کشور امدادرسانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به پایان عملیات امدادرسانی در سوانح جوی کشور گفت: در سه روز گذشته به بیش از ۳۳۰۰ هموطن متأثر از برف و کولاک و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان کشور امدادرسانی شد.

ولی‌پور گفت: از روز پنجم دی تا امروز هشتم دی‌ماه، عملیات امداد و نجات در حوادث جوی ۱۲ استان شامل ۲۳ شهرستان و ۳۷ منطقه کشور که متأثر از برف و کولاک و آب‌گرفتگی بودند انجام شد و در جریان آن امدادگران توانستند به ۳۳۴۴ هموطن حادثه‌دیده امدادرسانی کنند.

ولی‌پور افزود: در سه روز گذشته ۸۳ حادثه‌دیده اسکان اضطراری داده شدند و همچنین ۱۸ نفر به منطقه امن و یک نفر به مرکز درمانی منتقل شد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این بازه زمانی ۲۰۵ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در قالب ۵۵ تیم امدادی در حال خدمت رسانی به حادثه‌دیدگان بودند و ۳۳ خودرو را از برف رهاسازی کرده و آب‌گرفتگی در ۱۰ واحد مسکونی را نیز تخلیه کردند.

ولی پور از توزیع ۱۷ دستگاه چادر در بین حادثه دیدگان خبر داد و افزود: در این روزها ۴ هزار و ۷۷۲ کیلوگرم نایلون، ۱۰۹ تخته پتو، ۱۰۰ تخته موکت، ۳۸ شعله والور، ۱۶۰ بسته غذایی، ۸۰ کیلوگرم برنج، ۲۱۱ قوطی کنسروجات میان متاثرین توزیع شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا