حوادث

امضاء تفاهم نامه مرزی میان فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

امضا تفاهم نامه؛

فرمانده مرزبانی فراجا از برگزاری دهمین اجلاس مرزی و امضاء تفاهم نامه مرزی میان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق برای تأمین امنیت مرزها و تسهیل تردد زائران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین اجلاس مرزی میان سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر محمد عبدالوهاب سکرحسین السعیدی فرمانده مرزبانی جمهوری عراق برگزار و در این اجلاس تفاهم نامه مرزی با موضوع تسهیل تردد زائران اربعین و تأمین امنیت مرزهای مشترک به امضا طرفین رسید.

سردار گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران با اشاره به هماهنگی مطلوب مرزی میان ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در ایام اربعین امام حسین (ع)، گفت: هماهنگی مرزی برای تبادل اطلاعات و انجام رزمایش‌های مشترک و گشت‌های مشترک مرزی در ایام اربعین در این اجلاس انجام شد تا زائران گرامی بتوانند آسوده خاطره به عتبات عالیات سفر کنند.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین ۷ گذرگاه مرزی برای تردد زائران پیش بینی شده است، افزود: ۳ گذرگاه مرزی میان مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق از کردستان عراق بازگشایی شده و بحمدالله در این زمینه هماهنگی‌ها در مباحث امنیتی و تسهیل تردد زائران در شبانه روز از این ۳ گذرگاه انجام شده که در این زمینه جا دارد از مسئولان و فرمانده مرزبانی کشور عراق برای دستیابی به این مهم تقدیر و تشکر کنم.

گفتنی است؛ سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به اتفاق هیئت همراه از مرکز فرماندهی و کنترل مرزبانی کشور عراق بازدید کرد

آگهی
دکمه بازگشت به بالا