حوادث

دریافت کالا برگ معیشتی تله کلاهبرداری مجازی/ چقدر کلاهبرداری کردند؟

حوادث رکنا: فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون ریال که به واسطه لینک های جعلی از حساب شهروندان برداشت شده بود به آن ها عودت داده شد.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ رضا محمدی بیان داشت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی آن ها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی ها گویای این بود که پیامی تحت عنوان دریافت کالا برگ معیشتی و یا شکایت قضائی، برای شکات ارسال و از آنها درخواست شد برای دریافت کالابرگ و یا مشاهده ابلاغ الکترونیک، وارد لینک ارسالی شده و 50 هزار ریال واریز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه ادامه داد: پس از باز کردن لینک جعلی و پرداخت مبلغ توسط شکات، بلافاصله نرم‌افزار جعلی “معیشتی”  یا “ثنا (ابلاغ دادگستری)” بر روی گوشی قربانی نصب شده و در ادامه مبالغی به صورت غیر مجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا شهرستان مشخص شد مبالغ برداشتی به حساب های دیگر منتقل و یا با آن ها خرید اینترنتی صورت گرفته که در نهایت مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون ریال منتقل شده به حساب بانکی مقصد و یا سایت های واسط خرید اینترنتی مسدود و پس از انجام مراحل قانونی به حساب مالباختگان عودت داده شد.

سرهنگ محمدی در پایان مهمترین مؤلفه در پیشگیری از وقوع جرایم سایبری را افزایش آگاهی شهروندان و تلاش و همت جمعی در رسیدن به این مهم دانست و به شهروندان توصیه کرد موارد مرتبط با فضای مجازی و جرایم سایبری را در کمترین زمان از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند و از نصب نرم افزارهای جعلی و بازکردن لینک های ناشناس و مشکوک که از طریق پیامک یا در پیام رسان ها برای آن ها ارسال می‌شود خودداری کنند.

اصفهان/بهمن راعی

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا