حوادث

عملیات نفسگیر برای نجات دختر نوجوان از محاصره دود و آتش یک خانه در سعادت آباد

حوادث رکنا: یک منزل مسکونی در سعادت آباد تهران در آتش سوخت.

به گزارش رکنا، وقوع حادثه حریق در یک منزل مسکونی در ساعت ۱۵:۱۶ دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه 58 را به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب را به همراه نیروهای کمکی از ایستگاه‌های حریق و نجات ایستگاه ۲۵ و تشک نجات ایستگاه ۵۵ به محل حادثه واقع در سعادت آباد، خیابان سرو غربی اعزام کرد. 

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد که آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی پنج طبقه ۱۰ واحدی رخ داده و کانون حریق واحدی مسکونی به مساحت حدود 110 مترمربع در طبقه چهارم این ساختمان است. حریق در قسمت پذیرایی این ساختمان رخ داده و به سرعت در حال گسترش و سرایت به بخش‌های دیگر ساختمان و همچنین واحدهای مجاور بود. 

از طرفی دیگر نیز گزارش‌ها حاکی از محبوس شدن دختری ۱۴ ساله نیز در میان دود و آتش بود. در این شرایط آتش‌نشانان اقدام به قطع جریان گاز و برق ساختمان کرده و با تقسیم شدن به دو گروه عملیات خود برای خاموش کردن آتش و نجات دختر نوجوان را آغاز کردند. خوشبختانه دقایقی بعد آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص و دستگاه‌های تنفسی دختر نوجوان را از میان دود و آتش خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

همزمان گروه دیگر نیز اقدامات خود برای اطفاء حریق را آغاز کرده و با کشیدن یک رشته لوله آب، اقدام به خاموش کردن شعله‌های آتش کردند. با اقدام به موقع آتش‌نشانان شعله‌های آتش در این واحد مسکونی خاموش شده و از گسترش آن به اماکن مجاور جلوگیری شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان اقدام به لکه‌گیری و تخلیه دود کرده و پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه‌های خود بازگشتند. یک گروه از کارشناسان آتش‌نشانی نیز اقدامات خود برای یافتن علت وقوع حادثه را آغاز کردند.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا