حوادث

فیلم تصادف خودروی چینی با پژو پارس / محصول ایران خودرو تکه پاره شد!

رکنا اقتصادی: چرا در تصادف اخیر دو خودروی جک و پژو پارس، از محصول ایران خودرو هیچ چیزی باقی نماند و کاملا تکه پاره شد؟

به گزارش رکنا، روز سه شنبه 31 مرداد ماه 1402 در پمپ بنزین مجتمع سان آرا اتوبان کاشان – نطنز یک خودروی سواری جک با پژویی که در حال سوخت گیری برخورد کرد. در این حادثه به علت شدت جراحات وارده یکی از سرنشینان خودرو جک که زن 80 ساله ای بود در صحنه جان خود را از دست داد. همچنین 4 نفر در این حادثه مصدوم شدند که در سریع ترین زمان به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.

اگرچه به گفته سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان علت این حادثه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مطمئن اعلام شد اما بیان برخی نکات در این تصادف و تصادفات از این دست ضروری است.

این فیلم نشان می دهد خودروهای چینی بااینکه واجد مشکلاتی از جمله موتور است اما حداقل های استاندارد بدنه را دارند و اغلب وقتی وارد ایران می شوند استاندارد چین 5 ستاره را دارند و دارای فیلم های تست تصادف هستند جک جی 4 خودروی کوچکی است و حتی بزرگتر از شاسی بلندها نیست که گفته شود قوی تر از پژو پارس است اما در این تصادف وقتی جک با پژو پارس برخورد می کند، سر و ته این خودرو یکی می شود و در یک ثانیه به یک خودروی مچاله شده تبدیل می شود و این پرسش را مطرح می کند که در تصادفات خودروهای داخلی چه حوادثی برای سرنشین های آن رخ می دهد و خوشبختانه در این تصادف سرنشینی نبوده است.

در جک هم یک زن 80 ساله ای بوده است که به احتمال زیاد یا کمربند نبسته بوده و در تصادفات شدید نخاع قطع می گردد و چون جک به طور کامل می چرخد به احتمال زیاد ضربه سر رخ داده است اما تا شیشه جلوی ماشین هنوز در بدنه قرار دارد. یک بخشی از جلوی جک تا لاستیک ها متلاشی شده است اما از پژو پارس هیچ چیزی نمانده است.

اگر خودروسازان داخلی ایران خودرو و سایپا جسارت این را داشته باشند که تست تصادف را برای محصولات خود آغاز می کردند، حداقل خودشان خبر داشتند، مشخص می شد در دهه های گذشته تا امروز و حتی آینده چه بلایی بر سر مردم آمده است و می توان گفت 80 تا 90 درصد کشته های تصادفات در این سال ها فقط به این دلیل است که خودروسازان داخلی تست تصادف ندارند، چون از ضعف های خود اطلاع دارند. هنوز از ورق های نازک در بدنه خودروها استفاده می کنند و مشخص نیست ستون بندی ها و جوش های بدنه به چه صورت است و هیچ ویژگی فنی و استانداردی در ارتباط با تصادفات ندارند و تنها کاری که در این سالها کرده اند این است که موتور یک خودرو را در خودروی دیگر می گذارند و اتاق یک خودروی را در خودروی دیگر. حداقل های استانداردها و استحکام بدنه را در تصادفات حتی نسبت به خودروهای چینی ندارند چه رسد به خودروهای اروپایی، آمریکایی، ژاپنی و کره ای. حداقل خودشان را با خودروهای چینی مقایسه کنند.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا