حوادث

مرگ تلخ 20 کودک در تصادفات شهری پایتخت

حوادث رکنا: رییس پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع 20 تصادف فوتی کودکان و نوجوانان زیر 20 سال بر اثر حوادث رانندگی درشهر تهران و در سال 1402 خبر داد

به گزارش رکنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت :سال گذشته 20 کودک و نوجوان قربانی تصادفات رانندگی در شهر تهران شد ه اند . 

وی افزود : در میان این تصادفات 7 مورد مربوط به استفاده این گروه سنی از موتورسیکلت بوده است و طبیعتا بدون گواهینامه بوده اند که می طلبد خانواده ها نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند . 

سرهنگ موسوی پور ادامه داد : 2 نفر از این کودکان نیز در وسیله نقلیه والدین قرار داشته اند که بر اثر تصادف جان خود را از دست داده و 11 نفر دیگر از این گروه سنی نیز به صورت عابر پیاده در  حال تردد بوده اند که در اثر برخورد وسیله نقلیه، فوت شده اند .  

سرهنگ موسوی پور  افزود : این آمار  در  حالی  است که از  ابتدای سال جاری تاکنون، 7 کودک و نوجوان در  شهر  تهران قربانی  تصادفات شده اند که 5 نفر از  آنان عابر  پیاده ، 1 نفر  ترک نشین موتورسیکلت و 1 نفر  نیز  سرنشین خودرو بوده است که بر  اثر  تصادف جان خود را از  دشت داده اند .  

وی از والدین خواست با نظارت بر رفتار فرزندان خود و عدم قرار دادن وسایل نقلیه  ای چون موتورسیکلت در اختیار آنان ، از وقوع تصادفات دلخراش جلوگیری نمایند. زیرا سن نوجوانان زیر بیست سال، خود گواه عدم مهارت لازم  در  رانندگی آنان در کنترل وسایل نقلیه می باشد که هر چند والدین هم در هنگام رانندگی و آموزش در کنار آنان باشند اما حادثه خبر نمی کند و تنها یک برهم خوردن تعادل و یا یک ترمز  ناگهانی ، باعث واژگونی موتورسیکلت شده و حوادث جبران ناپذیر بعدی را در  پی خواهد داشت . 

سرهنگ موسوی پور گفت: خانواده ها به هیچ عنوان فرزندان زیر 12 ساله خود را در جلوی خودرو ننشانند و حتما این گروه سنی در صندلی عقب خودرو قرار بگیرند و کمربند ایمنی آنها نیز بسته شود . هرگر به کودکان خود اجازه ندهید از سانروف خودرو بیرون آمده و هیجانات خود را از این طریق آن هم در خودروی در حال حرکت ابراز دارند زیرا با کوچکترین ترمز و توقف و یا حتی ضربه ناگهانی ، خدای نکرده کودکی که اندام نحیفی داشته و یارای ایستادگی در برابر انرژی وارد شده را ندارد به بیرون و جلوی خودرو پرتاب می گردد . 

وی به 11 کودکی که در تصادفات شهر تهران در سال گذشته فوت شده اند اشاره داشت و گفت: والدین در هنگام تردد های خود در معابر دست کودکان خود را رها نکرده و مراقب تردد آنها باشند و همیشه از پیاده رو ها جهت حرکت استفاده نمایند. همچنین رانندگان در حین ترددهای خود در سطح معابر توجه کافی و لازم را به جلو داشته باشند و در مواجهه با عابرین پیاده مخصوصا قبل از رسیدن به خط کشی عابر، توقف کامل کرده و اجازه تردد را اول به عابرین پیاده بدهند و بعد حرکت نمایند . 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اذعان داشت: پلیس از وقوع این تعداد تصادفات که قشر کودک و نوجوان را شامل می شود بسیار نگران است و بازهم از رانندگان و والدین می خواهد به توصیه هایی که مختص این گروه سنی می باشد توجه لازم را داشته باشند تا شاهد وقوع تصادفات دلخراش این کاربران ترافیکی نباشیم .

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا