حوادث

هیچ مدیری حق ندارد از امکانات اداره خود به نفع هیچ کاندیدی استفاده نماید/ اصل اساسی و اولویت دار، حضور مردم در انتخابات

رکنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی گفت: بدون تعارف می گویم هیچ سرمایه ای بالاتر از مردم به عنوان سرمایه اجتماعی نداریم. حتی اگر از حیث منابع زیرزمینی ، رو میزنی، اقتصادی هرچقدر قوی باشیم باز نمی توانیم موفق شویم مگر اینکه مردم را در کنار خود ببینم.

به گزارش خبرنگار رکنا در تبریز ، محبوب علیلو در نشست تبیینی فعالان رسانه ای که قبل از ظهر امروز (یکشنبه) برگزار شد، به ویژگی های شخصیتی مثبت رئیس جمهور شهید اشاره کرد و گفت: من با آقایان منتقدین سرسخت که صحبت می کردم، به وضوح دیدم در مورد این مرد قضاوت ها و داوری ها خیلی نابجا و غیرمنصفانه بود؛ چرا که علاوه بر تعهد و صداقت و دلسوزی، حاج آقا مهر و محبت خاصی داشتند و برای کسی که برای اولین بار با ایشان برخورد می کرد احساس می کرد از مدت ها قبل ایشان را می شناسد.

وی ادامه داد: برای نظام و انقلاب، نگرش های حاج آقا آل هاشم نیاز است که خدا با پس گیری آن ما را از این نعمت محروم کرد اما لطف و عنایات خداوند شامل حال این مملکت خواهد شد. امیدواریم در خدمت به مردم با رعایت مصالح کلی نظام موفق و موید باشیم.

علیلو با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم وضعیت فرهنگی و به تبع آن اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جامعه را تقویت کنیم قطعا از مجرای رسانه امکان پذیر خواهد بود افزود: اهالی رسانه به ویژه عزیزانی که در بحث انتقال ارزش ها و هنجارهای اجتماعی در صف اول قرار گرفته اند در این امر تأثیرگذارتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه طبق تاکید مقام معظم رهبری چهار شاخص اصلی در انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت از جمله اولویت های نظام است، افزود: بدون تعارف می گویم هیچ سرمایه ای بالاتر از مردم به عنوان سرمایه اجتماعی نداریم. حتی اگر از حیث منابع زیرزمینی ، رو میزنی، اقتصادی هرچقدر قوی باشیم باز نمی توانیم موفق شویم مگر اینکه مردم را در کنار خود ببینم.

علیلو با تاکید بر اینکه حتما حضور مردم در عرصه های مختلف به ویژه در انتخابات تاثیرگذار است تصریح کرد: فراتر از سایر مسائل حتی خود نتایج انتخابات، حضور مردم در انتخابات به عنوان اصل اساسی و اولویت دار باید در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: کسی که می تواند نقش اساسی را در این جهت فراهم کند رسانه است اعم از رسانه های حوزه فضای مجازی و یا رسانه های سنتی؛ منتها نقش رسانه‌های فعال در حوزه مجازی برجسته است.

علیلو با اشاره به اینکه مردم همواره نشان دادند که مدافع سرسخت نظام هستند علی رغم مشکلاتی فراوانی که به ویژه در حوزه اقتصادی دارند تصریح کرد: مردم همواره نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند که نمونه آن حضور در بدرقه کاروان خدمت بود. باید با کمک همدیگر بتوانیم زمینه مشارکت قوی و پرشور را در انتخابات فراهم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد: موضوع دوم که باید به عنوان اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد بحث رقابت است چرا که هم از نظر اخلاقی و هم از نظر قانونی اجازه نداریم به عنوان مدیران اجرایی به نفع یا علیه یک کاندیدا موضع گیری نماییم، نباید امکانات و موقعیت های اداری را در اختیار کاندیدای خاصی قرار دهیم.

وی بحث سوم را بحث سلامت عنوان کرد و افزود: تمامی انتخاباتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده است قطعا از این خصیصه سلامت برخوردار بودند و ان شاالله این انتخابات هم در سلامت کامل برگزار خواهد شد.

علیلو موضوع آخر را بحث امنیت انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: امنیت انتخابات مقوله ای است که با دستگاه هایی که در حوزه امنیت فعالیت دارند ارتباط دارد و جز وسایل اصلی این دستگاه ها است.

منتها اگر مردم به ویژه فعالین حوزه های مجازی، در حوزه تامین امنیت انتخابات دخالت نداشته باشند شاید در بحث تامین امنیت به تنهایی نتوانیم از عهده این وظیفه برآییم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان سخنان خود به مواردی که جرم محسوب می شوند اشاره کرد و آن ها را به شرح زیر برشمرد: ترغیب به تحریم انتخابات، فراخوان تجمعات غیرمجاز تشویق به تجمع و..، تشویش اذهان عمومی، ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف و انتشار نظرسنجی های کاذب، انتشار و تبلیغ علایم مرتبط با تحریم انتخابات، انتشار محتواهایی که به نوعی توهین آمیز تلقی می شوند، انتشار مطلب علیه نامزدها یا محتوای خلاف واقع که بیان کر انصراف نامزدها از ادامه انتخاب، تشویق افراد به خرید و فروش رای، نشر اکاذیب و ارائه مطالب خلاف واقع توهین افترا عشر اکاذیب علیه نظام و نهادهای حاکمیتی و نظارتی.

خبرنگار: فاطمه قلی پور گنجه لو

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا