حوادث

پزشکی قانونی، مرجع اعلام آمار فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها

پاسخ پلیس به اظهارات معاون وزیر بهداشت؛

پلیس راهور اعلام کرد: سازمان پزشکی قانونی، مرجع اعلام آمار فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها است.

به گزارش خبرنگار انتظامی مهر، پلیس راهور در پاسخ به اظهارات معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص تعداد افراد فوتی در بیمارستان‌ها ناشی از تصادفات اعلام کرد: پیرو نشست خبری سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در خصوص جان باختن مصدومان تصادفات، لازم است مورد توجه قرار گیرد که بر اساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی در بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ در تصادفات رانندگی ۵۲ درصد افراد در صحنه تصادف، ۶ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۴۲ درصد نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

آمار موصوف به صورت تفکیکی برای هر سال و همچنین هر استان موجود است به طوری که در سال ۱۴۰۱ به منظور اتخاذ راهکارها و اقدامات مناسب برای کاهش جانباختگان در مراکز درمانی به عرض ریاست محترم جمهوری رسید.

آمار و درصدهای ارائه شده فوق بر اساس آمارهای رسمی سازمان پزشکی قانونی و مربوط به سهم کل جانباختگان تصادفات رانندگی از نظر محل فوت در سر صحنه، حین انتقال و مراکز درمانی است که به اشتباه اینگونه برداشت شده که ۴۲ درصد مصدومان تصادفات در مراکز درمانی فوت می‌کنند. همچنین سازمان پزشکی قانونی، مرجع اعلام آمار فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها است.

پلیس راهور ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی کشور در تمامی بخش‌ها اعم از اورژانس، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و…، امید دارد تا با همکاری‌های صمیمانه و تنگاتنگ موجبات کاهش جانباختگان تصادفات فراهم شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا