حوادث

کاهش آمار تصادفات موتورسیکلت سواران با اجرای طرح 10پلیس راهور

حوادث رکنا: حرکت با چراغ روشن در طول روز توسط موتورسیکلت سواران می تواند از تصادفات آنها در سطح معابر بکاهد.

به گزارش رکنا،سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : تخلفات عدیده و تصادفات دلخراش موتورسواران در سطح معابر شهر تهران پلیس راهور را بر آن داشت که طرح 10 را به منظور برخورد با تخلفات و ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران در پایتخت به مرحله اجرا درآورد .  

وی بیان داشت: بررسی های ما وقتی با رانندگانی که با موتورسیکلت سواران تصادف و برخورد داشته اند حکایت از این دارد که می گویند ما موتورسیکلت سوار را ندیده ایم و حرف از دیده نشدن آنها می زنند .

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : دیده نشدن موتورسیکلت سواران در سطح معابر خلوت و تاریک یکی از دلایل عمده تصادفات با این قشر از کاربران ترافیک می باشد .  

سرهنگ جوانبخت افزود : حرکت با چراغ روشن در طول روز توسط موتورسیکلت سواران می تواند از تصادفات آنها در سطح معابر کاهش دهد و این موضوع تحقیق و به اثبات رسیده است .  

وی گفت : برای همین پلیس راهور تهران بزرگ این تصمیم را گرفت که این موضوع جزء موارد در حال پیگیری قرار بگیرد و از موتورسیکلت سواران بخواهیم برای اینکه بهتر دیده شوند و از وقوع تصادفات جلوگیری گردد در طول روز هم با چراغ روشن تردد نمایند .

سرهنگ جوانبخت بیان داشت : این موضوع در دیده شدن موتورسیکلت توسط دیگر رانندگان بسیار موثر است . حتی اگر کلاه ایمنی و بدنه موتورسیکلت هم شبرنگ باشد به موضوع کاهش تصادفات کمک می کند .

وی افزود : همکاران بنده با شبرنگ هایی که به موتورسیکلت سواران اهدا می کنند سعی بر دیده شدن آنها دارند و با این اقدام به برطرف کردن و رفع نقایصی که در بحث تردد موتورسیکلت سواران هست جهت افزایش ایمنی و سلامت کمک می کنند ولی لازمه آن همکاری موتورسواران با پلیس است .  

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : باز هم از خانواده موتورسواران خواهش می کنیم که کلاه ایمنی را تهیه کرده و در اختیار عزیزان خود قرار بدهند چرا که بالاترین آسیب و صدماتی که به موتورسیکلت سواران وارد امده به سر و جمجمه آنها بوده است .

 

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا