حوادث

۶ تخته فرش از ۴۸ فرش مفقودی کاخ سعدآباد شناسایی شده است

جهانگیر:

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ۶ تخته فرش از ۴۸ فرش مفقودی کاخ سعدآباد شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با مفقودی ۴۸ تخته فرش کاخ سعدآباد بیان کرد: این پرونده به صورت دقیق و همه‌جانبه در حال پیگیری است، زیرا مسئله بیت‌المال و اموال عمومی از موضوعات خاص برای دستگاه قضائی است و کوچک‌ترین مسامحه در این حوزه را قبول نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ تخته فرش با مشخصات معلوم و با شماره شناسنامه اموال ردیابی و شناسایی شده است، گفت: فرش اول با نقشه لچک، فرش دوم با بافت شیراز، بافت سوم، چهارم و پنجم با بافت کرمان و فرش ششم با ابعاد مشخص در ساختمان‌ها و مجموعه‌های دولتی قرار دارند و همه آن‌ها از فرش‌ها نفیس هستند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: فیلم، عکس و مشخصات تعدادی از فرش‌ها در اختیار مقام قضائی قرار دارد و در مورد سایر فرش‌ها تحقیقات ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی کامل انجام می‌شود.

شایان ذکر است سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز سه‌شنبه (۲۲ خرداد) اعلام کرده بود که در رابطه با مفقودی تعدادی از فرش‌های کاخ سعدآباد پرونده قضائی تشکیل شده است و تعدادی از افراد مطلع احضار شدند.

به گفته جهانگیر برخی از فرش‌هایی که مدعی شده‌اند، سرقت شده، در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شدند که نشان می‌دهد در مورد این تعداد از فرش‌ها سرقتی رخ نداده است و تحقیقات در مورد سایر فرش‌ها ادامه دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا