حوادث

زن مشهدی میلیونی پول داد اما لوازم خانگی برایش ارسال نشد / شگرد کلاهبرداری لو رفت

حوادث رکنا:رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری با عنوان فروش لوازم خانگی با برند اصلی درشبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش رکنا،رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی؛ در خبر تازه ای گفت: شاکیه با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام داشت.

سرهنگ علی اکبر قرائی پور عنوان داشت: شاکیه با ارائه مستندات از واریز وجه480میلیون ریالی به حساب فردی خبر داد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام گرداننده پیج فروش لوازم خانگی با برند معتبر زیر قیمت بازار بوده و شاکی پس از رویت و دنبال نمودن پیج موصوف و قیمت های اعلامی شگفت زده شده و اقدام به خرید کالای مورد نظر خود نموده و در ادامه کل مبلغ درخواستی را به حساب اعلامی از سوی ادمین پیج واریز مینماید و به وی در دایرکت پیج پیام داده میشود که بعد از 30 روز کاری جنس مورد درخواست شما از کشور مبدا ارسال میگردد ،ولی بعد از گذشت 2 ماه خبری از وصول لوازم خانگی سفارش داده شده نیست.

این مقام مسئول افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد وجوه واریز شده ،طی فرآیندی متاسفانه در چرخه کلاهبرداری به گردش درآمده و در نهایت به حساب فروشنده ای در سایت دیوار واریز شده است.

وی تصریح کرد: کلاهبرداری های زیادی با این شیوه انجام شده و شکات زیادی را در در سراسر کشور بهمراه خود داشته است که پس از یکسری اقدامات فنی و پلیسی متهمینی در همین رابطه در استان های دیگر کشور شناسایی و متهم اصلی در هنگام خروج از کشور دستگیر گردید.

این مقام انتظامی با دو توصیه مهم به شهروندان هشدار داد: به خاطر داشته باشند، خرید و فروش در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام و …تعریف شده نمی باشد، لذا به منظور پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری حتما در صورت خرید آنلاین از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی که مجوز فروش اینترنتی دارند خرید نمایید و همچنین  به مدت فعالیت و اعتبار نماد و… آگاهی یابند .

وی از کلیه فروشندگان کالا و خدمات در سایت های واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار و غیره خواست : به منظور هرگونه رفع مسئولیتی ،معاملات حضوری انجام شود و قراردادی منطبق بر مشخصات هویتی خریدار در دست داشته باشند تا احتمال کلاهبرداری و ضرر و زیان معاملات فضای مجازی به حداقل برسد.

شایان ذکر است شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک ،میتوانند موضوع را از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش های مردمی در میان بگذارند.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا