حوادث

قتل فجیع سلطان زمین خواری تبریز / کشتیم و خاکسترش کردیم / DNA تایید کرد

حوادث رکنا: خاکستر جسد سرکرده بزرگ ترین باند زمین خواری در تبریز با تلاش بازپرس ویژه قتل تبریز در حالی در یکی از بیان های اطراف تبریز پیدا شد که 2 ماه از مفقودی وی گذشته بود.

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که زن جوانی با مراجعه به دایره جنایی پلیس آگاهی تبریز گزارش مفقودی همسرش را داد. او سراسیمه مقابل کارآگاهان نشست و گفت: “به دادم برسید، شوهرم نیست و بسیار نگران او هستم”.

به دنبال این گزارش، پرونده برای اخذ دستورات قضائی لازم به بازپرس جنایی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ارجاع داده شد و بازپرس سریع دستور آغاز تحقیقات گسترده برای پیدا کردن مرد جوان را به کارآگاهان صادر کرد.

تیم جنایی تحقیقات خود را آغاز و به سرنخ های مختلفی رسیدند؛ بازپرس ویژه قتل تبریز وقتی این سرنخ های مختلف و پراکنده را در کنار هم قرار داد پازل را تکمیل و در نهایت موفق به حل کردن معمای گم شدن مرد جوان شد.

 فرد مفقود شده از سرکرده‌ بزرگترین باند زمین خواری در تبریز به شمار می رفت که زمین های دولتی مختلفی را به ارزش صدها میلیارد تومان با کلاهبرداری و… به چنگ آورده بود و آن ها را به نام افراد مورد اطمینان خود می زد.

اما طبق یافته های تیم جنایی او در نهایت در حالی که شبانه در ویلای شخصی خود در حال استراحت بود، توسط افرادی ربوده می شود؛ آن افراد برای اینکه ردی از خود در جنایت باقی نگذارند مرد جوان را به یکی از بیابان های اطراف تبریز منتقل و بعد از به قتل رساندن او، جسدش را تکه تکه و در میان شعله های آتش می سوزانند و خاکستر باقی مانده را در همان بیابان دفن می کنند؛ به امید اینکه همه چیز تمام می شود.

ولی وقتی کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز به دستور بازپرس سراغ متهمان رفته و آنان را در حالی که قصد فرار به کشور ترکیه را داشتند دستگیر می کنند، بسیار شوک زده شده و در ابتدا منکر همه چیز می شوند.

اما وقتی مقابل بازپرس قرار گرفته و با مستندات وی روبرو می شوند لب به اعتراف قتل مرد جوان می گشایند و متهم اصلی اینگونه بازپرس در جریان آن چه که بر سرشان گذشته بود قرار می دهد: 

“بله من او را به قتل رساندم یعنی تنها راه تصاحب تمام پول ها، از بین بردنش بود چرا که من می خواستم تمام آن پول ها را تصاحب نمایم. بنابراین با نقشه از قبل تعیین شده، در حالی که در ویلای خصوصی خود در اطراف تبریز در استراحت بود ربودیم، او را به بیابانی در اطراف تبریز برده، به قتل رسانده و برای این که ردی از خود در این جنایت به جا نگذاریم جسد را توسط قمه تکه تکه کرده و آن را کاملا سوزاندیم. بعد از سوزاندن جسد، مابقی آن که مقداری استخوان و… بود را در چاهی در همان بیابان دفن کردیم؛ اما هرگز فکرش را نمی کردیم ماجرا لو برود و این گونه گرفتار شویم.”

به دنبال اظهارات متهم، بازپرس به همراه کارآگاهان در محل گفته شده حاضر و بقایای جسد را کشف کردند و تحویل پزشکی قانونی دادند. کارشناسان پزشکی قانونی نیز بعد از استخراج DNA از بقایای جسد، تعلق آن به مقتول را تایید کرد.

گزارش رکنا حاکی است، با اعتراف متهمان پرودنده با صدورکیفرخواست به شعبه سوم دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی ارسال و در انتظار صدور رای است.

فاطمه قلی پور گنجه لو

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا