حوادث

جزئیات باجگیری کثیف شرور مسلح از رانندگان خودروهای امدادی در تهران + فیلم گفتگو

حوادث رکنا: شرور سطح یک پایتخت که با سلاح های سرد و گرم به سراغ راننده‌های خودروهای امدادی در شرق پایتخت می‌رفت و از آنها اخاذی و باجگیری می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش رکنا، از فروردین امسال، شکایت‌های مشابهی مبنی بر زورگیری و اخاذی یک شرور سطح یک تهران با شمشیر و سلاح گرم  به پلیس اعلام شد و موضوع در دستور کار معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت.

بررسی پلیس نشان می‌داد همه شاکی‌ها رانندگان خودروهای امداد خودرو بوده و در سطح بزرگراه‌های شهر تهران بویژه در مناطق شرق تهران فعالیت می‌کردند، همگی در اظهارات مشابه با معرفی یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار به نام محمدرضا عنوان کردند که این شخص با تهدید اسلحه کمری، قمه و شمشیر اقدام به تهدید، ضرب و شتم و زورگیری از آنها کرده است.

یکی از شاکی‌ها در اظهاراتش به مأموران گفت: ساعت 11 شب در اتوبان شهید بابایی مشغول به کار بودم که متهم به سراغم آمد و از من درخواست پول کرد. ابتدا مخالفت کردم اما ناگهان محمدرضا به سمتم حمله ور

شد و با تهدید سلاح مجبورم کرد تا مبلغ10 میلیون تومان را به یک دستگاه کارتخوان که همراه خود آورده بود واریز کنم و پس از آن بسرعت از محل متواری شد؛ پس از این ماجرا، بواسطه بیماری قلبی در بیمارستان بستری شدم اما پس از ترخیص دوباره این شخص به سراغم آمد و تهدید کرد که در صورت پرداخت نکردن پول مرا با چاقو خواهد زد؛ چند روز بعد، ساعت 12 شب با یکی از همکارانم در اتوبان بابایی مشغول کار بودیم که محمدرضا دوباره به سراغمان آمد و پس از فحاشی، یک اسلحه کمری را روی صورتم گذاشت و گفت: «مگر نگفته بودم اگر پول ندهید، حق ندارید در این اتوبان کار کنید» و پس از سرقت کارت‌های بانکی‌ام محل را ترک و تهدید کرد اگر شکایت کنم به سراغ خانواده‌ام خواهد آمد.

یکی دیگر از شاکی‌ها نیز در اظهارات خود عنوان داشت: در اتوبان بابایی، زیر پل استخر، مشغول کار بودم که محمدرضا با یک خودرو پژو 405 نقره‌ای به من نزدیک شد و همزمان با فحاشی چاقویی به سمت من گرفت و حمله ور شد.

 او به زور سه میلیون تومان را از طریق کارتخوانی که با خودش آورده بود از من گرفت و از همکارم نیز به همین شیوه زورگیری و سرقت کرد و تهدید کرد که: «باز هم می‌آیم و اگر پول ندهید، اجازه کار کردن را به شما نمی‌دهم» و پس از آن با ماشین از محل دور شد.

جزئیات باجگیری کثیف شرور مسلح از رانندگان خودروهای امدادی در تهران + فیلم گفتگو

شاکی دیگری به مأموران گفت: دو هفته پیش محمدرضا در داخل اتوبان بابایی با پژو 405 نقره‌ای به سراغم آمد و یک اسلحه کمری را روی سرم گذاشت و مدعی شد: «اگر داخل این اتوبان کار می‌کنی باید به من پول بدهی» و با تهدید اسلحه مبلغ 5 میلیون تومان با دستگاه کارتخوان همراه خود را از کارت من کشید؛ یک هفته بعد از آن ماجرا، ساعت 11 شب بود که دوباره به سراغ من آمد و گفت چرا پول را به حسابش نزدیم و شروع کرد به فحاشی و ضرب و شتم بنده و تهدید کرد که ماشینم را آتش خواهد زد.

با جمع‌بندی اطلاعات بدست آمده و بررسی سوابق مجرمین سابقه‌دار، محمدرضا با سوابق متعدد در زمینه سرقت، آدم ربایی، نزاع و درگیری، شرارت و ایجاد رعب و وحشت، خفت گیری، نگهداری و خرید و فروش سلاح، ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد، تحت تعقیب مأموران پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت.

در شرایطی که متهم از مخفیگاه خود در شهرستان پردیس متواری شده بود، مأموران با شناسایی آخرین مخفیگاه وی در شهرستان بومهن، سرانجام 8 خرداد 1403 موفق به دستگیری متهم شده و در بازرسی از مخفیگاه وی، یک قبضه سلاح کمری به همراه مهمات مربوطه و چندین قبضه سلاح سرد کشف شد.

با انتقال متهم به معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ و در تحقیقات تکمیلی، یکی دیگر از شاکی‌ها که با سلاح سرد و در خانه‌اش توسط متهم مورد ضرب و جرح و سرقت قرار گرفته بود، شناسایی و به مقر انتظامی پلیس (معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ) دعوت شد.

حمله شرور خطرناک به خانه فرد تهرانی

شاکی پس از مواجهه حضوری با متهم، وی را مورد شناسایی قرار داده و در شکایت خود به مأموران گفت: این شخص با پسرم اختلاف و درگیری دارد؛ حدوداً ساعت 11 شب در خانه‌ام واقع در شهر بومهن تنها بودم که ناگهان متهم در حالی‌که در یک دست قمه و در دست دیگر خود اسلحه کمری داشت، به زور وارد خانه‌ام شد و شروع به زدن من با قمه کرد و هر دو دستم را با قمه زد و پس از آن طلاهای همسرم را سرقت کرد؛ این شخص با تهدید مرا برهنه کرد و با قمه مورد ضرب و جرح قرار داد.

 سرهنگ سعید راستی، معاون عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ، با اعلام این خبر اعلام داشت: تحقیقات از متهم در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تاکنون بیش از 10 شاکی و مالباخته با مراجعه به مقر انتظامی این معاونت واقع در خیابان شهید خالد اسلامبولی، از متهم شکایت کردند؛ لذا از سایر مالباختگان و شاکی‌های احتمالی این پرونده دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به این معاونت مراجعه کنند.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا