حوادث

معمای قتل 2 جوان دهه هشتادی در مشهد / ماجرا در یک شب فاش شد

رکنا: با قتل دو جوان دهه هشتادی که طی یک شب در مشهد فاش شد، 2 معمای پیچیده جنایی روی میز قاضی ویژه قتل عمد قرارگرفت.

به گزارش رکنا ، اولین جنایت هولناک حدود ساعت 23 چهاردهم خرداد هنگامی رخ داد که تعدادی جوان دهه هشتادی ،دوستان هم‎خدمتی دوران سربازی خود را به دیداری دوستانه فراخواندند و در یکی از پارک های اطراف میدان مادر قرار ملاقات گذاشتند.

آن ها ساعتی را با خنده و شادی و خاطره گویی سپری کردند و در حالی که هنوز از گفتارها و رفتارهای طنزآمیز لبریز بودند، مسیر بولوار ادیب را در پیش گرفتند و از داخل فضای سبز بیرون آمدند تا سوار خودروهایشان شوند؛ اما هنوز خنده های آنان در اطراف میدان مادر پایان نیافته بود که راننده جوان یک دستگاه پژو206 سفید رنگ از پشت فرمان ،جمله نامربوطی بر زبان راند که خشم را بر چهره جوانان هم‎خدمتی نشاند.

همین جمله توهین آمیز که به متلکی ناسزاگونه می ماند ناگهان سرآغاز نزاعی مرگبار شد و در یک لحظه تیغه کارد راننده پژو206 در تاریکی شب درخشید و بر پیکر جوان 23ساله ای به نام «سیدحسن-ح» فرودآمد .

طولی نکشید که دامنه نزاع گسترده تر شد و پژوسواران با رها کردن مجروح حادثه پدال گاز را فشردند و از صحنه نزاع هولناک گریختند.

دقایقی بعد دوستان هم‎خدمتی با امدادگران اورژانس تماس گرفتند و پیکر خون آلود دوستشان را به یکی از مراکز درمانی منطقه قاسم آباد رساندند اما جوان 23 ساله براثر عوارض ضربات متعدد کارد جان خود را از دست داد و این گونه تحقیقات قضایی با حضور قاضی دکتر صادق صفری در محل وقوع جنایت آغاز شد.

با بررسی های مقدماتی و بازبینی دوربین های ترافیکی ،مشخصات عامل جنایت و 2 همراه دیگر وی در حالی شناسایی شد که گروهی تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی نیز،تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری متهمان فراری آغاز کردند.

در همین حال قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد به 2 همراه متهم به قتل که در ارتکاب قتل نقشی نداشتند، توصیه کرد قبل از آن که توسط پلیس دستگیر شوند خود را به کارآگاهان دایره قتل عمد معرفی کنند تا از رافت اسلامی برخوردار شوند اما چنان‎چه در اثنای تحقیقات و باردیابی های اطلاعاتی دستگیر شوند مجازات سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

افشای جنایت بعد از 4 روز

درحالی که تحقیقات قضایی برای شناسایی مخفیگاه راننده پژو206سفید رنگ در منطقه قاسم آباد ادامه داشت، زنگ تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد، دوباره به صدا درآمد و راز یک جنایت دیگر را فاش کرد.

در همین حال،نیروهای انتظامی از مرگ جوان 20 ساله ای خبر دادند که از یازدهم خرداد به دلیل اصابت ضربه چاقو در بیمارستان شهید کامیاب بستری شده بود اما تلاش کادر درمانی برای نجات وی از مرگ بی نتیجه ماند و این جوان که «ایمان-ن»نام داشت در نیمه شب چهاردهم خرداد جان سپرد.

با اعلام این گزارش،بلافاصله قاضی دکتر صفری عازم مرکز درمانی شد و به تحقیق در این باره پرداخت . بررسی های اولیه بیانگر آن بود که جوان مجروح توسط امدادگران اورژانس و از منطقه سیدی به بیمارستان انتقال یافته اما کسی ماجرای مذکور را پیگیری نکرده بود.

به همین خاطر و با صدور دستوری ویژه از سوی مقام قضایی،تلاش گروهی از کارآگاهان برای شناسایی خانواده مقتول در حالی آغاز شد که وی با چند ضربه چاقو مجروح شده بود اما طبق نظریه پزشکی ضربه عمیق کارد به ناحیه سر او را دچار مرگ مغزی کرده بود.

درحالی که تحقیقات قضایی به بامداد پانزدهم خرداد کشید،قاضی ویژه قتل عمد در کنار کارآگاهان عازم بولوار حر در شهرک شهید رجایی شدند و با رصدهای پلیسی منزل خانواده مقتول را پیدا کردند.

مادر این جوان 20 ساله که از شنیدن بستری بودن فرزندش در بیمارستان دچار بهت و حیرت شده بود به مقام قضایی گفت:پسرم از روز پنج شنبه گذشته به خانه نیامد و گوشی تلفن او هم خاموش بود اما وقتی امدادگران اورژانس محل انتقال مجروح را به گروه تحقیقات جنایی اعلام کردند،بررسی های پلیسی وارد مرحله جدیدی شد و عملیات کارآگاهان برای دستگیری عامل یا عاملان این جنایت وحشتناک ادامه یافتاین درحالی است که 2معمای جنایی در یک شب روی میز قاضی ویژه قتل عمد قرارگرفت و احتمال اهدای عضو جوان مرگ مغزی نیز امکان پذیر شد.

سید خلیل سجادپور

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا