حوادث

‌تست عملیاتی اولین پهپاد آتش‌نشانی کشور در شیراز

حوادث رکنا: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از رونمایی و تست عملیاتی پهپاد اطفاء حریق برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش رکنا، هادی عیدی‌پور امروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در حاشیه رونمایی و تست عملیاتی پهپاد اطفاء حریق در شیراز با اعلام این خبر بیان کرد: این اقدام با هدف ارتقاء سطح امداد رسانی در حوادث شهر شیراز با استفاده از تکنولوژی های روز دنیاست.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ در شهرداری شیراز به عنوان سال نهضت خدمات شهری نامگذاری شده است، افزود: بی‌تردید خدمت‌رسانی در حوزه ایمنی بخش مهمی از این نهضت خواهد بود و سازمان آتش‌نشانی اقدامات موثر در این راستا در دستور کار قرار داده‌ است.

به گفته عیدی‌پور، این محصول برای نخستین بار در سطح کشور توسط مهندسان کشورمان به مرحله تولید رسیده است تا یاری‌رسان آتش‌نشان در اطفاء حریق ساختمان‌های بلند مرتبه در کلان شهرها باشد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز در سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: رشد روزافزون جمعیت کلان شهرها و به دنبال آن افزایش تعداد ساختمان‌های بلند مرتبه و ضرورت افزایش آمادگی و اقدام به‌موقع در لحظه وقوع حریق در ساختمان‌ها، نیاز به ناوگان آتش‌نشانی به‌روز را افزایش داده است.

عیدی‌پور در بخش دیگری از توضیحات خود به عواملی که مهار آتش را به سمت استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین مجهز به انواع سنـسورهای اپتیـکی و الکتـرومکانیـکی سـوق داده اشاره کرد و افزود: محدودیت‌هایی که طراحی‌های شهری در استفاده از نردبان آتش‌نشانی ایجاد می‌کند، در کنار ابعاد و موقعیت سازه‌های شهری همچون ساختمان های بلندمرتبه، هتل‌ها، عرض معابر و خیابان‌ها، تقاطع‌ها و کوچه‌ها، همچنین ریسک جانی و امکان بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر به نیروی انسانی متخصص حین عملیات، ارتقای چشمگیر دقت، ایمنی و تـوان عملیاتی با به‌کارگیری دوربین‌ها و سنسورها از جمله این موارد است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز تأکید کرد: استفاده از پایش لحظه‌ای محیط حادثه و عملیات به کمک پهپاد، امکان کنترل و فرماندهی عملیات را بسیار اثربخش‌تر می‌کند.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا