حوادث

نگهبان پارکینگ عمومی یک شبه میلیونر شد / در زنجان فاش شد

حوادث رکنا: نگهبانان پارکینگ عمومی در زنجان که با کپی کارت مشتریان 9 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، سرهنگ سیداحمد موسوی رئیس‌پلیس فتا استان زنجان در تشریح این پرونده گفت: با شکایت شاکی‌ها و بررسی‌های فنی معلوم شد، متهم یا متهمان پس از کپی کارت‌های بانکی مالباختگان به‌وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی کرده‌اند. در این پرونده، 4 متهم در استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان زنجان منتقل شدند.

وی بیان کرد: در بازجویی‌ها، متهمان اعتراف کردند به‌عنوان نگهبان پارکینگ عمومی پس از کپی کارت بانکی رانندگان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کردند.

او با بیان اینکه متهمان در اظهارات خود به کپی‌برداری از کارت بانکی بیش از ۴۰ نفر به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف کردند، افزود: متهمان وجوه سرقتی را صرف خرید طلا و سکه کرده‌اند.

رئیس‌پلیس فتا زنجان تأکید کرد: مردم برای پیشگیری از کپی شدن کارت بانکی، عملیات بانکی را خودشان انجام دهند و از ارائه رمز کارت به افراد دیگر خودداری کنند، حتی اگر اسکیمر روی دستگاه کارتخوان نصب باشد، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب امکان‌پذیر نیست.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا