حوادث

ادعای عجیب یک پزشک قلابی دوره‌گرد در بروجرد؛ با دیدن زبان می‌توانم سونوگرافی کامل از بدن انجام بدهم!

ادعای عجیب یک پزشک قلابی دوره‌گرد در بروجرد؛
با دیدن زبان می‌توانم سونوگرافی کامل از بدن انجام بدهم!پزشک قلابی دوره‌گرد در بروجرد؛ با دیدن زبان می‌توانم سونوگرافی کامل از بدن انجام بدهم!">

رکنا: پزشک قلابی دوره‌گرد در روستاهای شهرستان بروجرد شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.

پیرو گزارش‌های مردمی، فردی که اقدام به ارائه انواع خدمات درمانی طب سنتی و فروش داروهای گیاهی در روستاها می‌کرد به دلیل مداخله در امور درمانی توسط کارشناسان معاونت درمان بروجرد شناسایی و برای رسیدگی نهایی به مراجع قضائی تحویل شد.

متخلف با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی، بدون رعایت اصول علمی و بهداشتی، به انجام اعمالی مانند حجامت، فصد و زالودرمانی و… اقدام می‌کرد.

بر اساس اعلام مرکز بهداشت بروجرد؛ متخلف نامبرده مدعی بود با دیدن زبان بیمار می‌تواند سونوگرافی کاملی از بدن انجام دهد و کلیه مشکلات فرد را تشخیص دهد، بدیهی است چنین ادعایی کذب محض بوده و درمانی که متناسب با تشخیص با این روش انجام می‌شود قطعاً آسیب‌های غیر قابل جبرانی برای بیمار به ارمغان خواهد آورد.

فقط پزشک متخصص طب سنتی و یا پزشکان عمومی دوره‌دیده می‌توانند در زمینه طب سنتی و اعمالی از قبیل حجامت و فصد و… فعالیت کنند و ازآنجاکه افراد غیرپزشک نمی‌توانند تشخیص دهند دارو یا درمانی که با طب سنتی انتخاب کرده با داروها و یا بیماری‌های دیگر بیمار تداخل دارد یا نه در صورت بروز تداخل، مشکلات جدی برای بیمار به وجود خواهد آمد.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

 

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا