حوادث

مرگ کارمند بانک در عمق چاه قطعی شد

حوادث رکنا:فرماندار هشترود گفت: پیکر مرد هشترودی محبوس در چاه تا ساعاتی دیگر خارج می‌شود‌.

به‌گزارش رکنا ، فرید قشلاقی  درباره عملیات شناسایی و نجات بهروز ابوالحسنی، مرد 45 ساله هشترودی محبوس در چاه گفت: سقوط این مرد 82 کیلویی در این چاه با قطر 35 سانتی‌متر یکی از اتفاقات نادر در کشور بود که عملیات امداد را سخت و طولانی کرده است.

وی با اشاره به این‌که شخص محبوس در دو ساعت اولیه سقوط زنده بود گفت: ساعت 22.30 پنجشنبه 10 خرداد این حادثه رخ داده است و تا حدود ساعت یک بامداد صداهایی از چاه به گوش می‌رسید اما متأسفانه براساس شواهد پس از آن دچار خفگی شده است.

فرماندار هشترود با اشاره به اینکه بخشدار این شهرستان یک ساعت پس از سانحه در محل حضور داشت، گفت: شیلنگ اکسیژن در همان ساعات ابتدایی به داخل چاه فرستاده شد تا شخص اکسیژن کافی برای تنفس داشته باشد.

قشلاقی درخصوص حضور آتش‌نشانی‌های هشترود، میانه و مراغه درکنار دیگر گروه‌های مقنی محلی گفت: با توجه به این‌که قطر چاه گاه به 28 سانتی‌متر نیز می‌رسد ورود فرد میان‌اندام به این چاه را با مشکل مواجه کرده بود و پس از تلاش فراوان مقنی‌های محلی توانستند به چاه وارد شوند.

وی با اشاره به هشت عملیات راپل به داخل چاه در محل این سانحه گفت: عملیات راپل با مسئولیت بنده انجام شد که در یکی از این عملیات‌ها یکی از مقنی‌های محلی توانست تا فاصله تقریبا دو متری انتهای چاه ورود کند که متأسفانه با جسم غرق شده فرد محبوس در داخل آب چاه مواجه شد.

فرماندار هشترود از تلاش برای نجات پیکر در مرحله نخست گفت: تلاش کردیم با حلقه طناب پیکر را به سمت بالا حمل کنیم اما پس از طی 15 متر به‌علت قطر چاه موفق به تکمیل فرایند خروج پیکر نشدیم.

قشلاقی با اشاره به این‌که تا ساعت چهار صبح شنبه عملیات خارج کردن پیکر ادامه داشت گفت: عملیات خاکبرداری از عصر روز شنبه با کمک قرارگاه خاتم‌الانبیا و راهداری آغاز شده است که با حفاری دامنه پایین چاه، گودالی به مساحت 60 متر در اطراف چاه ایجاد شده است که این گودال 15 متر عمق دارد.

وی با اشاره به حضور گروه واکنش سریع آتش‌نشانی تهران گفت: این گروه با همکاری مقنی‌های محلی و باتوجه به تجهیزاتی که به‌همراه داشتند با تخمین عمق و رصد شرایط اقدام به حفاری کردند.

فرماندار هشترود که هم‌اکنون در محل سانحه حضور دارد به تلاش برای ایجاد قطر 80سانتی‌متری در قسمت‌های باقی‌مانده چاه اشاره کرد و گفت: تا هفت متری پیکر شخص محبوس رسیده‌ایم و پیکر این شخص تا ساعاتی دیگر از چاه خارج می‌شود. از ساعات اولیه سانحه، همه دستگاه‌های امدادی و دولتی در محل سانحه حضور داشته‌اند.

بهروز ابوالحسنی، کارمند 45 ساله بانک توسعه تعاون شعبه مراغه به‌دلیل بی‌احتیاطی، شامگاه پنج‌شنبه به چاهی با عمق 60‌ متر در باغ خانوادگی‌شان در روستای کله‌نو از توابع شهرستان هشترود سقوط کرد.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا