حوادث

ایستگاه خیام پایان کار 2 برادر تبهکار / سارقان چرخ بر غافلگیر شدند + عکس

رکنا : پلیس مشهد در حالی به سرقت های سریالی «برادران چرخ بر» پایان داد که قصد داشتند یک حلقه لاستیک خودرو را به فروش برسانند.

به گزارش رکنا ، ماموران کلانتری شفای مشهد که طی روزهای گذشته و در عملیات های شبانه روزی چندین باند برگ سرقت را متلاشی کرده‌اند، این بار نیز با بهره‌گیری از تجربیات و دستورات ویژه سردار احمدنگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) به تقویت منابع و مخبران محلی پرداختند و از سوی دیگر نیز آموزش ها و توصیه های پلیسی را به تعمیرگاه‌ها و کسبه وظیفه شناس ارائه دادند تا در صورت برخورد با موارد مشکوک فروش قطعات و لوازم خودرو ها با پلیس تماس بگیرند.

به همین منظور گروهی از افسران دوایر تخصصی وارد عمل شدند و با دستورات ویژه سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا) به صورت چهره به چهره از کاسبان و تعمیرکاران زحمتکش خواستند تا برای مقابله با سرقت ها، پلیس را یاری کنند. طولی نکشید که اقدامات حرفه ای پلیس به نتیجه رسید و یکی از منابع محلی از فروش مشکوک چرخ خودرو با بهای ارزان در بولوار خیام خبر داد. با این تماس تلفنی بلافاصله گروهی تخصصی از افسران کارآزموده به سرپرستی سروان چاووشی(جانشین کلانتری شفا)عازم محل شدند و 2 مرد 40 و 45 ساله را در حالی دستگیر کردند که قصد داشتند یک چرخ خودرو را به قیمت 500 هزار تومان به فروش برسانند.

2 برادر که «رحمان و رحیم» نام دارند در همان بازجویی های اولیه به تناقض گویی افتادند و بالاخره اعتراف کردند که چرخ خودرو را از منطقه سناباد مشهد سرقت کرده اند. این گونه بود که با انتقال 2 جوان پرایدسوار به کلانتری، تحقیقات ریزبینانه از دو برادر در دایره تجسس آغاز و مشخص شد که یکی از متهمان دارای 7 فقره و دیگری 10 فقره سابقه کیفری به جرم سرقت و اعتیاد دارد.

«رحمان-پ» با بیان این که لاستیک را از خیابان ثنایی و از صندوق عقب پژو پارسی سرقت کرده است به ماموران انتظامی گفت: من سرقت را به تنهایی انجام دادم و اکنون پشیمانم!این متهم که 7 فقره سابقه کیفری دارد و سعی می کرد برادرش را از اتهام سرقت برهاند، درباره چگونگی سرقت هایش ادامه داد: ساعت حدود23 شب بود که خودروی پژو پارس را زیر نظر گرفتم و منتظر ایستادم تا کوچه خلوت شود. سپس چرخ را سرقت کردم و در حال فروش آن بودم که دستگیر شدم. وی به اعتیاد خود نیز اشاره کرد و گفت: من فرزند ناتنی خانواده هستم وکسی را ندارم به همین خاطر هم گرفتار مواد افیونی شدم و برای تامین هزینه های اعتیادم سرقت می‌کنم البته گاهی در پوشش جمع آوری ضایعات به صندوق عقب خودروها دستبرد می‌زنم و لاستیک زاپاس، جعبه آچار و دیگر لوازم را به سرقت می برم.این متهم 40 ساله همچنین در اعترافات خود گفت:گاهی چرخ خودروهای پارک شده را نیز باز می کنم و به هرکسی که خریدار باشد آن را می فروشم تا هزینه‌های اعتیادم را تامین کنم. وی که به خاطر  سرقت سریع چرخ خودرو به «چرخ بر» معروف شده است، افزود: سرقت هایم را در خیابان های عبدالمطلب، یاس، هدایت، مطهری، ایثارگران، موسوی قوچانی، سناباد، مجد و حرعاملی انجام داده ام.

در همین حال «رحیم-پ» متهم دیگر که 10 فقره سابقه کیفری دارد و 2 سال قبل از زندان آزاد شده است نیز در باره اتهام سرقت خود به افسران دایره تجسس گفت: سرقت ها را برادرم به تنهایی انجام می دهد و من با خودروی پراید مسافرکشی می کنم. این لاستیک زاپاس را هم برادرم سرقت کرده بود که با یکدیگر آمدیم تا آن را بفروشیم!بنا بر این گزارش، تحقیقات گسترده نیروهای کلانتری شفای مشهد برای ریشه‌یابی سرقت های احتمالی دیگر این متهمان و دستگیری مالخران و همدستان آن ها آغاز شده است.

سجاد پور

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا