حوادث

مجرمان جرایم خشن بعد از آزادی هم‌ رها نمی‌شوند

حوادث رکنا: سخنگوی قوه قضاییه در خصوص ازادی مجرمان جرائم خشن توضیحاتی را بیان کرد

به گزارش رکنا، سخنگوی قوه قضاییه در خصوص افزایش جرایم خشن مانند زورگیری با سلاح با عدم اجرای مناسب قانون در صدور احکام متناسب با جرایم محاربه در محاکم قضایی ارتباط مستقیم دارد. آیا دستگاه قضا برای کاهش این نوع جرایم با صدور آرای قانونی و شرعی با جرایم خشن برنامه‌ای دارد؟

جهانگیر در پاسخ گفت: دستگاه قضایی یک اصلی دارد و آن این است که جرایمی که تحت عنوان جرایم خشن از آنها یاد می‌شود در دستور کار دادسراها و محاکم و اجرای احکام است و و خط قرمز دستگاه قضایی است که تلاش کرده با مرتکبین جرایم خشم مسامحه‌ای نداشته باشد، چون از اعطای تأسیسات ارفاق خودداری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم به بهانه استفاده از ارفاقات امنیت جامعه را با خطر مواجه سازند.

وی ادامه داد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و در دادستانی و در فراجا، اقدامات خوبی صورت‌گرفته است. دادستانی طرح سفید را در 15 استان انجام می‌دهد و مرتکبین جرایم خشن را شناسایی و با آن‌ها برخورد لازم می‌کند و هم اینکه به اشد مجازات محکوم خواهند شد. کسانی که از سلاح گرم و سرد استفاده کردند و منطقه خود را ناامن کردند‌ بعد از دوران محکومیت و آزاوی رها نمی‌شوند و این افراد تحت نظارت هستند تا نتوانند مرتکب جرم خشن مجدد شوند.

جهانگیر ادامه داد: کمیته‌هایی را در سراسر کشور در رابطه با‌ پیشگیری از جرایم خشن را راه‌اندازی کردیم و با افرادی که در این حدود مرتکب جرم شده‌اند برخورد خواهد شد. همچنین بانک اطلاعاتی این گروه از مجرمین در فراجا تشکیل شده که افراد را رصد می‌کند. برنامه‌های جدید نظارتی پیش‌بینی شده و امیدواریم با این روش‌ها و احکام متناسبی که دستگاه قضایی احکام صادر می‌کند با عدم اعطای ارفاقات، بتوانیم برای ارتقای امنیت جامعه گام برداریم.

منبع رکنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا