سینمای ایران و جهان

«ارتش» در حوزه فرهنگ با برنامه‌تر از «سپاه» است/ انتقاد از ورود «ارتش» به سینما و فیلمسازی به دلیل عدم شناخت از جایگاه «ارتش» است!

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در آستانه روز ارتش گفت: متأسفانه سپاه مانند ارتش از سینماگران حمایت نمی کند و آن ها باید از ارتش الگو بگیرند. متأسفانه در سپاه تصدی گری می کنند و مثلا برای تأمین لباس و اسلحه از هنرمندان پول می گیرند در صورتی که هنرمند با اثرش تبلیغ فرهنگ جنگ را می کند و تازه باید به او کمک هم بکنند اما ارتش ریالی از سینماگران نمی گیرد و باید این راه ادامه داشته باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «گام های شیدایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ارتش یکی از ارکان مهم نظام و بسیار تأثیرگذار در امور مختلف است؛ اگر امروزه این موقعیت مهم امنیت در کشورمان مطرح است بخش اعظمی از آن را مدیون ارتشی ها هستیم. از این جهت که ارتش نقش حیاتی در حوزه مسائل امنیتی زمینی و هوایی و دریایی و پدافندی دارد به راحتی نمی شود از کنارش گذشت.

وی سپس با بیان اینکه ارتش در حوزه فرهنگ با برنامه تر از سپاه است تأکید کرد: ارتش در حوزه فرهنگ بسیار فعال است و مهمتر از همه اینکه با هنرمندان و فعالان فرهنگی بسیار خوب برخورد می کنند. به عنوان مثال برخلاف نهادهای دیگر که ما را تحویل نمی گیرند تا طرح مان را ارائه دادیم با ما خوب برخورد کردند و قرار است حمایت خوبی نیز از کار ما انجام شود. این نحوه تعامل ارتش با هنرمندان عالی است و می تواند دستاوردهای مهمی را در کشور به جای بگذارد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ارتش با ورود به حوز فرهنگ باعث شده گستردگی و تأثیر فرهنگی اش به اثبات برسد؛ ارتش یک سری وقایع و اتفاقاتی دارد که داستان های فوق العاده ای دارند و اگر بدل به فیلم شود بی نظیر است و می تواند در تاریخ سینما ماندگار شود.

بهمنی در بخش دیگری از این گفتگو ارتش و سپاه را یک لشگر الهی برشمرد و متذکر شد: متأسفانه سپاه مانند ارتش از سینماگران حمایت نمی کند و آن ها باید از ارتش الگو بگیرند. متأسفانه در سپاه تصدی گری می کنند و مثلا برای تأمین لباس و اسلحه از هنرمندان پول می گیرند در صورتی که هنرمند با اثرش تبلیغ فرهنگ جنگ را می کند و تازه باید به او کمک هم بکنند اما ارتش ریالی از سینماگران نمی گیرد و باید این راه ادامه داشته باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «گلوگاه شیطان» و «آن مرد آمد» یادآور شد: «آسمان غرب» که اخیرا تولید شده و در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشت و با استقبال خوبی هم مواجه شد جزو حمایت های ارتش از سینما قلمداد می شود؛ همه به خوبی آگاهیم که تولید چنین اثری گران و سخت است و اگر حمایت ارتش نبود این فیلم به ثمر نمی رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه اخیراً به این نتیجه رسیدند که باید داستان ها و ناگفته های ارتش به اطلاع مردم رسانده شود و چه حوزه ای بهتر از حوزه فرهنگی و هنری برای این کار وجود دارد؟ این اتفاق جای تقدیر دارد و من امیدوارم که این شیوه حمایتی ارتش از هنرمندان ادامه داشته باشد.

بهمنی در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: اگر انتقادی می شود چرا ارتش آمده و وارد سینما و فیلمسازی شده به دلیل عدم شناخت افراد از جایگاه ارتش است! این بسیار خوب است که ارتش در فرهنگ فعالیت می کند. این اتفاق نشان می دهد بالندگی ارتش بالا است و ارتش قوی است و خوب از عهده این کار خطیر نیز بر می آید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا