سینمای ایران و جهان

استفاده از یک فناوری جدید در کنسرت پاپ برای اولین بار

تازه‌ترین کنسرت مجید رضوی برگزار شد؛

تازه‌ترین کنسرت مجید رضوی در حالی با اجرای قطعات منتخب برگزار شد که دست‌اندرکاران برنامه برای اولین بار از یک فناوری جدید برای طراحی جلوه‌های تصویری این کنسرت استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، مجید رضوی خواننده شناخته‌شده موسیقی پاپ که طی ماه‌های اخیر کنسرت‌های متعددی را در تهران، شهرهای مختلف کشور و برخی از کشورهای خارجی برگزار کرده، در تازه‌ترین اجرای زنده خود که شامگاه روز دوشنبه بیست و نهم آبان به تهیه‌کنندگی محمدرضا خانزاده در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران پیش روی مخاطبان قرار گرفت، ضمن اجرای قطعات منتخب خود، از فناوری جدیدی برای طراحی جلوه‌های تصویری کنسرتش استفاده کرد.

بر اساس این گزارش در ابتدای کنسرت تصاویری در قالب فناوری جدید سه بعدی (۳D) به واسطه طراحی و ایده‌پردازی جدید گروه اجرایی کنسرت از صفحه نمایشگر سالن پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

این فناوری از جمله ایده‌های جدید گروه تهیه و اجرای تازه‌ترین کنسرت مجید رضوی بود که به گفته دست‌اندرکاران موسسه «اکسیرنوین» تاکنون در کنسرت‌های موسیقی پاپ ایران استفاده نشده و این برای اولین بار بود که با هدف احترام به سلیقه و ذایقه مخاطبان و طرفداران این خواننده از این فناوری در یک اجرای زنده استفاده می‌شود.

استفاده از یک فناوری جدید در کنسرت پاپ برای اولین بار

مجید رضوی در ابتدای این کنسرت که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، قطعه «چشم نظر» را برای مخاطبان اجرا و پس از یک احوال‌پرسی همیشگی از تماشاگران ابراز امیدواری کرد که برای آنها شب خاطره‌انگیزی را رقم بزند.

این خواننده قبل از اجرای آهنگ «پنج صبح» هم گفت: وقتی ترانه این قطعه را به اتمام رساندم ساعت ۵ صبح بود. به همین جهت نام این اثر را «پنج صبح» نامیدم و امیدوارم مورد پسند شما عزیزان قرار بگیرد. البته که همواره به خودم می‌بالم که در این مدت شما همیشه همراه من بودید و لازم است بار دیگر از این همراهی ویژه قدردانی کنم.

«آسمون»، «دلت ترسیده» و «نگین قلبمی» سه اثر دیگری بودند که در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

رضوی که در بخش‌های مختلف کنسرت تلاش می‌کرد قطعاتی را با همراهی فقط یک ساز اجرا کند، در ادامه کنسرت خود به اجرای قطعه پرطرفدار و فرح بخش «طلا» پرداخت و پس از آن قطعه پرطرفدار «گرگ و میش» را برای حاضران در سالن میلاد اجرا کرد. ضمن اینکه اجرای قطعات «فرشته» و «پر می‌زنه» هم بخش دیگری از این کنسرت بودند.

استفاده از یک فناوری جدید در کنسرت پاپ برای اولین بار

از این ۲ قطعه می‌توان به عنوان ۲ اثر محبوب مجید رضوی در این سال‌ها یاد کرد که همزمان با خوانش این ۲ اثر مخاطبان و طرفداران این خواننده نیز با او همراهی خوبی داشتند.

مجید رضوی پس از اجرای این آثار بود که صحنه را ترک کرد و از گروه نوازندگان کنسرت خواست تا در این بخش با اجرای یک قطعه بی‌کلام آغاز کننده بخش دوم کنسرتش باشند.

پس از اجرای این قطعه بود که رضوی روی صحنه آمد و با قدردانی از وحید آقاپور (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) که به عنوان مهمان ویژه در این کنسرت حضور پیدا کرده بود، قطعات «اینا»، «آدم بدای دور تو»، «زیبا»، «خجالتی»، «بالاخره»، «قلبمی پس»، «منم» و «دسته گل» را برای مخاطبان اجرا کرده و از تمدید کنسرت تهران در روزهای آینده که پیرامون آن اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد، خبر داد.

استفاده از یک فناوری جدید در کنسرت پاپ برای اولین بار

حسین احمدیان رهبر ارکستر، محمد دینار نوازنده گیتار بیس، مرودین خاکی نوازنده کیبورد، نیما پسندیده نوازنده گیتار الکتریک، نیکان زند نوازنده گیتار نایلون، کسری تدین نوازنده ساکسفون و فلوت، امید قدسی نوازنده ویولن، یاسر صارمی نوازنده پرکاشن، امین همه خانی سینتی سایزر، نوید رهنما نوازنده درامر گروه نوازندگان تازه ترین کنسرت مجید رضوی را تشکیل می دادند. این در حالی است که در اجرای چند قطعه منتخب این کنسرت تعدادی از هنرمندان کشورمان در قالب ارکستر زهی به سرپرستی علیرضا فواکهی گروه را همراهی کردند.

کنسرت مجید رضوی توسط شرکت «اکسیرنوین» به تهیه‌کنندگی محمدرضا خانزاده در ۲ سانس ۱۹ و ۲۲ به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

عکس‌ها از سعید عبداللهی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا