سینمای ایران و جهان

اسماعیلی: جلسات «شورای هنر» به صورت هفتگی برگزار می‌شود!!

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاسیس شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی را تحولی بسیار جدی در فناوری‌های فرهنگی و اقتصاد هنر عنوان کرد و گفت: در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که «بنیاد نظامی» تاسیس شود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه -۲۳ خرداد- در نشست شورای هنر اظهار داشت: اساسنامه این شهر باید به تصویب شورای هنر برسد، از زمانی که رئیس جمهوری شهید مصوبه شهر جهانی صنایع خلاق را تصویب کردند بیش از هشت مجموعه در کشور (از مشهد و اصفهان گرفته تا قزوین و قم) درخواست داشتند که شهر جهانی صنایع خلاق هنری در شهر آنها تاسیس شود.

تصویب سند هنرهای نمایشی/ بنیاد ملی تئاتر ایران تاسیس می‌شود

وی همچنین با بیان اینکه سند هنرهای نمایشی به تصویب شورای هنر رسید، افزود: تدوین این سند کار مهمی بود که در صورت تایید نهایی آن در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی تئاتر ایران تاسیس می‌شود.

تدوین چند سند دیگر در دست بررسی

وزیر فرهنگ با بیان این که در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که بنیاد نظامی تاسیس شود، ادامه داد: تدوین چند سند دیگر از جمله سند سینما و هنرهای تجسمی نیز در دست بررسی است؛ سالیان سال است که این اسناد در سند بالادستی مهندسی فرهنگی پیش‌بینی شده بود.

رئیس شورای هنر تصریح کرد: فرصت داریم که این دو سند را به زودی توسط اعضای شورای هنر بررسی کنیم و به همین منظور جلسات شورای هنر به صورت هفتگی برگزار می‌شود تا مواردی که برای انجام آنها زحمت کشیده شده را قبل از پایان دولت تعیین تکلیف کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: براساس گزارشی که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت شد، شورای هنر بیشترین مصوبه را در صحن این شورا به خود اختصاص داده بود که برای ما افتخار است.

وزیر فرهنگ گفت:

اعضای شورای هنر در این نشست، با بررسی بندهای سند ملی هنرهای نمایشی به کار تدوین آن پایان دادند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا