سینمای ایران و جهان

افتخاری: دستگاه های نظارتی بر عملکرد دست اندرکاران جشنواره نظارت ویژه داشته باشند

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری گفت: جشنواره فیلم فجر باید تداعی بخش عنوان مقدس «فجر انقلاب اسلامی» باشد در غیر این صورت عنوانی که به این رویداد اطلاق شده و زمان برگزاری آن که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است توجیه ناپذیر و بی مسما خواهد بود.

دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در پی انتصاب دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در خصوص چالش ها موجود و انتظارات از سازمان سینمایی گفت: جشنواره فیلم فجر باید تداعی بخش عنوان مقدس «فجر انقلاب اسلامی» باشد در غیر این صورت عنوانی که به این رویداد اطلاق شده و زمان برگزاری آن که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است توجیه ناپذیر و بی مسما خواهد بود.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر چه در این نظام اتفاق می افتد از سوی مسئولان و از سوی مردم باید در راستای انقلاب باشد در غیر این صورت همه ما باید در پیشگاه خدا و شهدا پاسخگوی عملکرد نامطلوب و نادرست مان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در انتخاب مدیران جشنواره باید دقت ویژه ای صورت گیرد اظهار داشت: باید مدیرانی کاربلد و متعهد و متخصص برای برگزاری جشنواره فجر انقلاب اسلامی به کار گرفته شوند که دغدغه نظام و انقلاب را داشته باشند و تمام تلاش خود را به کار ببرند تا فیلم ها، فیلمسازان و شرکت کنندگان جشنواره همگی در راستای اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

دکتر افتخاری خاطرنشان کرد: در تأیید و رد فیلم های حاضر در این رویداد باید توجه ویژه ای صورت گیرد تا خدای ناکرده برخی فیلم ها که هیچ ارتباطی با عنوان فجر انقلاب اسلامی ندارند و یا حتی ممکن است در تضاد با آرمان ها و اهداف انقلابی باشند در این جشنواره نمایش داده نشوند و مورد داوری قرار نگیرند.

این عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان این گفتگو با بیان اینکه دستگاه های نظارتی بر عملکرد دست اندرکاران جشنواره نظارت ویژه داشته باشند تأکید کرد: اگر دستگاه ها و نهادهای نظارتی اهمال کاری کرده و توجه و دقت ویژه در روند برگزاری جشنواره نداشته باشند به دلیل ترک فعل و کم کاری باید در پیشگاه ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی، تاریخ، شهدای گرانقدر و… پاسخگو باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا