سینمای ایران و جهان

«انتخابات ریاست‌جمهوری» را می‌توان نقطه اوج فعالیت‌های رسانه‌ها تلقی کرد/ در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم

سینماپرس: رئیس رسانه ملی به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی در دیدار صمیمانه با جمعی از مدیران رسانه‌ها، با اشاره به اینکه از چند روز قبل و با اعلام نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده از سوی وزارت کشور، به‌طور رسمی‌پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری را آغاز کرده‌ایم، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌توان نقطه اوج فعالیت‌های رسانه‌ها تلقی کرد که معمولاً آنها را از چند ماه قبل درگیر برنامه ریزی و آماده‌سازی فرایندها می‌کند.

وی افزود: اما با شهادت غم‌انگیز آیت‌الله رئیسی، این مسیر تغییر کرد و ما نیز در رسانه ملی، به‌رغم آنکه عزادار این غم بزرگ بودیم، بلافاصله ستاد انتخابات صداوسیما را تشکیل دادیم و در یک بازه زمانی دو تا سه هفته‌ای آماده ورود به مراحل عملی کار شدیم.

جبلی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات در همه بخش‌ها و معاونت‌های سازمان شکل گرفته و برنامه‌ریزی کردیم که چند هدف را محقق کنیم، اظهار کرد: هدف نخست، آنکه کمک کنیم انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی‌برگزار شود. دوم آنکه آسیب‌های دوره قبل را بررسی و آنها را کنترل کنیم. سوم، مددرسانی به نامزدها برای تبلیغات و از سوی دیگر، فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت هرچه بهتر مردم از نامزدها است؛ به‌نحوی که همگان فرصت مقایسه افراد و انتخاب اصلح را پیدا کنند.

وی به نظرخواهی و مکاتبه با اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و نخبگان برای طراحی برنامه‌ها و محور سؤالات مناظره‌ها هم اشاره کرد و گفت: تغییراتی در برنامه‌های تبلیغاتی در این دوره ایجاد کرده‌ایم که خودش را در دو مورد نشان خواهد داد: میزگردهای تخصصی و مناظرات.

رئیس رسانه ملی افزود: در میزگردها هر نامزد می‌تواند با حضور دو مشاور خود شرکت کند. سه کارشناس در مقابل نامزدها با تفکر و طیف فکری متنوع می‌نشینند و ۹۰ دقیقه فرصت گفت‌وگو، چالش و پرسش و پاسخ کارشناسی از سوی افراد شناخته‌شده و وزین وجود دارد. هدف از این ۱۸ میزگرد این است که مردم کاملاً و به‌طور دقیق متوجه دیدگاه‌های نامزدها شوند.

جبلی همچنین به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

در این نشست، جمعی از مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات که از جمله آنها می‌توان به مدیران عامل و و مسئول خبرگزاری‌های ایرنا، میزان، ایسنا، مهر و روزنامه‌های ابتکار، شرق، سازندگی، جوان، ایران، آرمان ملی، صبح نو، فرهیختگان، جام‌جم، هفت صبح و همشهری اشاره کرد، دیدگاه‌ها، نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود درخصوص برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا