سینمای ایران و جهان

انتشار فراخوان سیزدهمین دوره چهارفصل تئاتر ایران

فراخوان سیزدهمین دوره پروژه‌ ملی جامع آموزش نمایشنامه‌نویسی چهارفصل تئاتر ایران از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز نمایشی حوزه هنری، فراخوان سیزدهمین دوره پروژه‌ ملی جامع آموزش نمایشنامه‌نویسی چهارفصل تئاتر ایران از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری با عنوان «آفریننده‌ی ریشه‌ها؛ تبلور فرهنگ عامه در تئاتر» منتشر شد.

در متن این فراخوان آمده است:

«فرهنگ عوام در کشور صاحب فرهنگ و سنت خیز ایران، همواره آبشخور آثار اصیل چشمگیری در حوزه‌ تئاتر و سینما و البته ادبیات این سرزمین بوده و خواهد ماند. هنوز بر این باوریم که تبلور جلوه‌های متنوع و فرهنگ‌ عامه در جهان تئاتر و توجه به قابلیت‌های نمایشی آن‌ها در دل نمایشنامه‌نویسی معاصر ما جای خالیِ بسیاری از عناصر دیگر را پر خواهد کرد و جلوه‌اش جلوه‌ای پویا و پرتلالو خواهد بود.

در سیزدهمین گام از نوشکفتن پروژه‌ جامع ملی آموزش درام‌نویسی به علاقه‌مندان خارج از پایتخت، بر آن شدیم تا عاشقانه و خالصانه از دست‌هایی که توان قلم گرفتن و نوشتن بر صفحه‌ صحنه را دارند، بخواهیم که این بار درنگشان را در تداوم و پیوستگی با فصل پیشین، روی شناسایی وجوه نمایشی این عناصر با توجه به اقلیم و زیست‌بوم خود صاحب‌قلم و راه دادن آنها به ساختار و ساختمان اثر، قرار دهند.

پس، بدین‌وسیله از تمام یاران و همفکران علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی و حضور در فرآیند این پروژه دعوت می‌کنیم که ایده‌های مختصر خود را (تا سقف یک صفحه) تا ۱۵ فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه‌ دایمی این پروژه یعنی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری از طریق نشانی الکترونیک ۴fasl.drama@gmail.com ارسال کنند تا پس از تأیید اعضای هیات‌ علمی فصل، نگارش نسخه‌های کامل شده‌ اولیه‌شان را آغاز کنند تا گام‌های بعدی یعنی کارگاه و اصلاح و بازنویسی و سر آخر چاپ و درنتیجه، ارایه و نشرش در سرتاسر ایران را تجربه کنند.

باشد که جان و تن و ذهن و روان ایران و ایرانی و باورها و اندیشه‌هایشان همواره با تمام ریشه‌های ملی، دینی، تاریخی و مذهبی‌اش پویا و پرحاصل بماند.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا