سینمای ایران و جهان

ایرج رحمانپور در تالار وحدت می‌خواند/ استقبال از حنجره زخمی زاگرس

۱۰ تیر؛

کنسرت ایرج رحمانپور پژوهشگر، شاعر و خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه لرستان روز دهم تیر سال جاری در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور رسانه ای پروژه، ایرج رحمانپور که در میان علاقه‌مندان به موسیقی نواحی به حنجره زخمی زاگرس معروف است، ۱۰ تیر ۱۴۰۳ در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

به گفته دست اندرکاران برگزاری برنامه، اطلاع‌رسانی این کنسرت از بعداز ظهر روز گذشته آغاز شده و تنها در چند ساعت بلیت‌های این اجرا به اتمام رسیده است.

رحمانپور در کنسرت پیش رو که به سرپرستی و نوازندگی کمانچه امیر نوروزی برگزار می شود، مجموعه‌ای از آثار ماندگارش را برای طرافدارانش اجرا می‌کند. این قطعات در دستگاه ماهور و شور و آواز اصفهان تنظیم شده‌اند.

در بخش «ماهور» آهنگ‌های معروفی مانند لای لای، هه گُله، فرهاد، سیت بیارم و نمزانم اجرا می‌شوند. همچنین بخش دیگری از اجرا در دستگاه شور تنظیم شده که شامل قطعاتی مانند؛ عادت، بهارباد، ای یارِ مه، کَس مزان، ابری و توز سَرِره است.

مهدی مرتضایی نوازنده سنتور، مانی آقاملایی نوازنده تار، نوشین آقایی نوازنده سه تار، شاهرخ پیمانی نوازنده سرنا، امیر نورمرادی نوازنده سازهای کوبه‌ای، حسین قنبری نوازنده کیبورد و ویلنسل و امیر زینعلی نوازنده کمانچه بم گروه نوازندگان این کنسرت را تشکیل می‌دهند.

کنسرت ایرج رحمانپور، به تهیه کنندگی یاسر یگانه و آرش نصیری در روز دهم تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا