سینمای ایران و جهان

بدون امنیت هیچ کشوری پایدار نیست/ هیمنه صهیونیسم شکسته شد

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

کارگردان مینی سریال «ترور» با اشاره به تحقق وعده صادق و عملیات نظامی ایران بیان کرد که باید درسی به صهیونیست‌ها می‌دادیم که بفهمند امنیت خط قرمز ما است.

خیرالله تقیانی‌پور کارگردان فیلم سینمایی «قلب رقه» با اشاره به عملیات ایران و پاسخ به رژیم صهیونیستی که ۲ شب پیش اتفاق افتاد به خبرنگار مهر بیان کرد: زندگی با خیلی از ضعف‌ها و اتفاقات دچار اختلال نمی‌شود اما بدون امنیت هیچ کشوری پایدار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها امنیت ما را نشانه گرفته بودند و اگر پاسخ نمی‌دادیم هیچ جای دنیا در امان نبودیم و ممکن بود در هر جایی مردم ما را بزنند. ما باید درسی می‌دادیم که اینها بفهمند امنیت خط قرمز ما است.

کارگردان مینی‌سریال «ترور» درباره برخی که هنوز این اتفاق را باور ندارند تصریح کرد: کسانی‌که نخواهند باور کنند هنوز هم باور نمی‌کنند. خیلی ها هنوز فکر می‌کنند خواب می‌بینند. حتی بسیاری هم در آن طرف مرزها این عملیات را باور نمی‌کردند. کسی که خواب است با این شلیک‌ها هم بیدار نمی‌شود. مهم قاطبه مردم هستند که اتفاق را دیدند و باید بتوانند امنیت را حس کنند.

امنیت خط قرمز ما است

وی اضافه کرد: مهم این است که به دنیا بفهمانیم از هر کشور و نژادی که باشند نمی‌توانند تعرضی کنند و امنیت خط قرمز ما است.

تقیانی‌پور درباره به تصویرکشیدن این اتفاق در قالب درام و سینما عنوان کرد: این اتفاق بخشی از تاریخ کشور ما است و دیر یا زود این حماسه هم تصویری می‌شود. ما اسطوره‌ای داشته‌ایم به نام آرش که تیری را پرتاب می‌کند تا مرزهای کشور را تثبیت کند. ما فراتر از مرزهای‌مان تیر انداختیم و این در تاریخ ماندگار می‌شود که عده‌ای اینگونه پاسخ تجاوز به خاک‌شان را دادند. این اتفاق بخشی از تاریخ معاصر ما است و حتماً در قالب فیلم و سینما هم ماندگار خواهد شد.

وی درباره بازخوردهای تصویر قدرت نمایی کشور در سینما با اشاره به نمونه‌ای از این بازنمایی در «قلب رقه» بیان کرد: فاصله کوتاهی نیست که فیلم «قلب رقه» ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر اکران شد. خیلی از هنرمندان سوری و مردم عادی این کشور با دیدن این تصاویر اظهار خوشحالی کردند که شاید برخی از همکاران خودم واکنش آنچنانی نداشتند. البته مردم ما شاید چون ناامنی را حس نکرده‌اند این میزان غافلگیر نشده‌اند اما در سوریه خیلی‌ها حتی با دیدن فیلم «قلب رقه» هم خوشحال بودند و کشورهایی که ناامنی را حس کرده‌اند این رویدادها برای‌شان اعجاب‌آور است.

هیمنه صهیونیستی که خیلی‌ها به او نمی‌توانستند «تو» بگویند شکسته شد

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره اهمیت عملیات شبانه ایران و پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی یادآور شد: هیمنه رژیم صهیونیستی که خیلی‌ها به او نمی‌توانستند «تو» بگویند شکسته شد.

وی در پایان درباره این تصور که برخی فکر می‌کنند ساخت فیلم در حوزه مقاومت کافی است عنوان کرد: از جنگ جهانی دوم چند سال گذشته است و هالیوود هنوز درباره آن فیلم می‌سازد. در صورتی که اگر ما درباره داعش فیلم می‌سازیم به این دلیل است که همچنان فعالیت دارد و یا از جنگ تحمیلی ما آنقدری نگذشته است. ما هنوز داریم می‌بینیم که جوانان کشورمان به خاک و خون کشیده می شوند و اینها جزوی از تاریخ معاصرمان است که باید به تصویر کشیده شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا