سینمای ایران و جهان

برنامه مستندات یکشنبه چیست؟/ادامه اکران مستند خارجی و فیلم هیچکاک

۳ خبر سینمایی؛

فیلم مستند «یک میخ و چند کت» به کارگردانی محسن خان‌جهانی در مستندات یکشنبه و نسخه مرمت شده فیلم سینمایی «دردسر هَری» به کارگردانی آلفرد هیچکاک در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه اکران مستندهای خارجی، مستندهای «حقوق از دست رفته»، «گاپائو»، «آدری عزیز»، «فریادی از کوهستان»، «در شهر ما جایی برای شما نیست» و «حافظه سینما، فیلمی درباره فرناندو مندزلیته» در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی روی پرده می‌روند.

یکشنبه ۲۹ بهمن ماه سه مستند «حقوق از دست رفته» (محمد مصلی)، «گاپائو» (سوفیا پائولی تورنه) و «آدری عزیز» (جریما هیز) در سالن حقیقت مرکز گسترش، نمایش دارند.

همچنین، دوشنبه ۳۰ بهمن ماه مستندهای «فریادی از کوهستان» (کریم سلیم شلوانی)، «در شهر ما جایی برای شما نیست» (نیکولای استفانوف) و «حافظه سینما، فیلمی درباره فرناندو مندزلیته» (موسیس سلاما) روی پرده می‌روند.

آغاز اکران مستندها ساعت ۱۶ و تماشای آثار برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی یکشنبه و دوشنبه هر هفته نمایش آثار مستند ایرانی و خارجی دارد.

«یک میخ و چند کت» در مستندات یکشنبه

چهل و هشتمین برنامه مستندات یکشنبه که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «یک میخ و چند کت» به کارگردانی محسن خان‌جهانی اختصاص دارد. این برنامه یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن فریدون ناصری برگزار می‌شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور علیرضا بهرامی مجری و منتقد سینما، عباس عبدی روزنامه نگار و محسن خان‌جهانی کارگردان و مستندساز برگزار می‌شود.

«یک میخ و چند کت» مستندی است که چند نامزد مجلس و رقابت انتخاباتی آن ها را به تصویر می‌کشد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش «دردسر هَری» هیچکاک در سینماتک

همچنین پانصد و هفتاد و چهارمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ به نمایش نسخه مرمت شده فیلم سینمایی «دردسر هَری» به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول ۱۹۵۵ اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی آن با حضور شاهپور عظیمی منتقد و مترجم سینما برگزار می‌شود. ادموند گون، جان فورسایث، شرلی مک‌لین و … بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا