سینمای ایران و جهان

برپایی نمایشگاه هنری با هدف افشای پشت‌پرده بی‌حرمتی به قرآن

شجاعی طباطبایی خبر داد؛

سیدمسعود شجاعی طباطبایی از برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان در واکنش به توهین به قرآن کریم در سوئد در قالب نمایشگاه حضوری و مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند طراح و کاریکاتوریست درباره واقعه آتش زدن قرآن کریم در سوئد گفت: ما شاهد اتفاق تلخی از سوی دولت سوئد بودیم که با عنوان آزادی بیان به کتاب آسمانی بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان، توهین کرد. برای شرایط ایجاد شده عنوان و نامی جز نفرت‌پراکنی نمی‌توان گذاشت و این اتفاق برای اولین بار نیست که رخ داده چراکه پیش از این هم این بی‌حرمتی تکرار شده بود و کشور دانمارک اولین کشوری بود که به پیامبر اسلام (ص) توهین کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان با آتش زدن قرآن نوعی فضای دوقطبی بین مسلمانان و کشورهای مسیحی به وجود آوردند اظهار کرد: وقتی چنین جسارتی به قرآن کریم روا داشته می‌شود طبیعی است که مسلمانان دنیا به تبع آن خشمگین می‌شوند و برای برخورد با این اتفاق اقدام می‌کنند و دو پرچم دانمارک و سوئد که نشانی از فریب دارند به آتش کشیده می‌شود.

تولید هنری با هدف افشای پشت صحنه

این کاریکاتوریست با تاکید بر اینکه از زمان شروع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی تاکنون، این شرایط بدترین موقعیت رژیم جعلی بوده است گفت: ما در حوزه هنری با هدف افشای پشت صحنه این اتفاق شوم با رئیس حوزه هنری و معاونت هنری حوزه هنری گفتگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاهی به شکل حضوری و مجازی برگزار کنیم. بر همین اساس با دوستان همدل و همراه حوزه کارتون و کاریکاتور صحبت شد تا آثاری را خلق کنند.

وی که بارها اعلام کرده کاریکاتور زبان قدرت، زبان جهانی اعتراض و زبان مقاومت است اظهار کرد: از آنجا که زبان بین‌المللی کارتون و کاریکاتور سرعت بسیار بالایی دارد بنابراین این حوزه را گزینه مناسبی برای تولیدات هنری دیدیم تا فعالان بتوانند آثارشان در واکنش به این اتفاق (سوزاندن قرآن) را نشان دهند.

۲۰ اثر تولید و ارائه شده

شجاعی طباطبایی درباره واکنش هنرمندان گفت: محمدحسین نیرومند، عباس گودرزی، علی شعبانی، محمدعلی رجبی، محمدرضا دوست محمدی از جمله افرادی هستند که در این مسیر ما را همراهی می‌کنند. من چند اثر هنری تولید کرده‌ام که در فضای مجازی منتشر شده و تا الان هم ۲۰ اثر هنری از سوی هنرمندان تولید و ارائه شده است که با رسیدن به حد نصاب ۴۰ تا ۵۰ اثر، نمایشگاه حضوری هم در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

از هر فرصتی برای نمایش آثار استفاده می‌شود

این هنرمند در سخنانش به این نکته اشاره کرد که از هر فرصتی برای نمایش آثار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چون ایتا، بله، روبیکا و… استفاده می‌شود و آثار بعد از تولید، در اختیار شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های خبر قرار می‌گیرد. ما چند هشتگ برای این پویش در نظر گرفته‌ایم که هشتگ قرآن کریم و هشتگ سوزاندن کتاب الهی قرآن کریم است.

شجاعی طباطبایی درباره نحوه ارسال آثار نیز گفت: علاقه‌مندان به تولید اثر با این موضوع می‌توانند، با بهره‌گیری از توانمندی اساتید محصولات هنری خود را به سایت ایران کارتون به نشانیinfo@irancartoon.com ارسال کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا