سینمای ایران و جهان

جشنواره‌ها سکوی پرشی برای هنرمندان دارای معلولیت

کارگردان نمایش معلولان مهریزی مطرح کرد؛

یزد- مهناز بیک، کارگردان نمایش «دختری که بخت در خانه اش را زد»، از جشنواره‌ها به عنوان سکویی برای پرش افراد هنرمند دارای معلولیت یاد کرد.

مهناز بیک در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک که به میزبانی اردکان در حال برگزاری است، اظهار کرد: کار کردن با افراد دارای معلولیت و دارای ارتباطات بسیار لطیف و خوبی که در حوزه کودک نوجوان وجود داشت، من را بیش از پیش ترغیب کرد که به تئاتر کودک و نوجوان علاقه پیدا کنم و وارد شدن به این حوزه را بسیار خوش یمن می بینم و به طور قطع سعی می کنم در آینده تجربه های بیشتر و بهتری در این حوزه کسب کنم.

وی افزود: با مشورتی که با مشاور کار داشتیم و متن هایی که مطالعه شد، متن فعلی برای نمایش انتخاب شد، چون حس و حال بسیار خوبی داشت و با توجه به اینکه قرار بود ما با بچه های دارای معلولیت کار کنیم، باید متنی را انتخاب می کردیم که با ویژگی های آنها همخوانی داشته باشد و سرانجام با همین نمایش در جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت حائز رتبه شدیم.

جشنواره‌ها سکوی پرشی برای هنرمندان دارای معلولیت

بیک بیان کرد: شهرستان مهریز در حوزه تئاتر معلولان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تقریبا در اکثر جشنواره های منطقه ای و کشوری معلولان حضور دارد و من نیز سعی کردم برای حضور بچه های فراگیر با نوع معلولیت های خاصی که دارند، محدودیتی به وجود نیاورم تا آنها هم در جشنواره کودک و نوجوان تجربه خوبی داشته باشند و خدا را شکر، بچه ها با این اتفاق حال دلشان خیلی خوب بود و ما لحظه به لحظه تمرینات، شاهد حال خوب تک تک بچه ها بودیم و فضای پر انرژی و شادی داشتیم.

جشنواره‌ها سکوی پرشی برای هنرمندان دارای معلولیت

وی افزود: با حسن سلیقه دبیر جشنواره و حمایت های سازمان بهزیستی کشور و همراهی های خانم دکتر فخری، در این دوره بخش فراگیر به صورت رقابتی به این جشنواره اضافه شد و این اتفاق بسیار باعث خوشحالی بچه های حوزه تئاتر معلولان شد و زمانی که قرار شد در این جشنواره معتبر شرکت کنند من به عنوان کارگردان، این خوشحالی را در چهره و صدای تک تکشان دیدم.

این کارگردان مهریزی عنوان کرد: این جایگاه و سکوی پرش بسیار بزرگی برای بچه ها بود که در کنار بچه هایی که معلولیت ندارند، دیده شوند و این موقعیت بسیار خوبی است که امیدواریم تکرار شود تا بتوانیم حال دل این عزیزان دوست داشتنی و بندگان پاک خداوند را خوب نگه داریم و انعکاس این حال خوب را صد چندان در وجود خودمان حس کنیم.

جشنواره‌ها سکوی پرشی برای هنرمندان دارای معلولیت

کارگردان نمایش «دختری که بخت در خانه اش را زد»، گفت: حضور چنین جشنواره هایی در شهرستان ها و استان ها به طور قطع باعث رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته ای می شود که در موقعیت هایی می توانستند شکوفا شوند اما شرایط برای آنها مهیا نبوده و این اتفاق باعث می شود که تئاتر شهرستانها انگیزه دو چندانی پیدا کنند تا بتوانند در ژانرهای مختلف از جمله تئاتر کودک و نوجوان که اکنون نیاز بچه های ماست، فعالیت کنند.

گفتنی است؛ بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از دوم اسفندماه آغاز شده و روز ششم اسفند به کار خود پایان خواهد داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا