سینمای ایران و جهان

حاجتمند: مسئولان رسانه ملی باید کمی گستره دیدشان را وسعت دهند تا بتوانند بخش بیشتری از مردم را به سمت تلویزیون جذب کنند

سینماپرس: ابوالفضل حاجتمند تهیه کننده سینما و تلویزیون همزمان با پایان یافتن پخش برنامه های مناسبتی نوروزی و رمضانی رسانه ملی گفت: مسئولان رسانه ملی باید کمی گستره دیدشان را وسعت دهند تا بتوانند بخش بیشتری از مردم را به سمت تلویزیون جذب کنند! متأسفانه این روزها حلقه در رسانه ملی بسیار تنگ شده و تا فضا بازتر نشود و تعداد بیشتری از هنرمندان نتوانند در تولیدات تلویزیون دخیل و سهیم باشند قطعاً برنامه ها با افت مخاطب روبرو خواهند بود.

تهیه کننده ویژه برنامه رمضانی «سر سحر» و سریال تلویزیونی «بچه زرنگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه کیفیت آثار مناسبتی رسانه ملی پایین آمده است. شاید یکی از عمده ترین دلایل این اتفاقات بحث کنار گذاشتن سلبریتی ها باشد. ما بیش از ۳ دهه در تلویزیون سلبریتی پروری کردیم و حالا به یک باره می گوییم دیگر سلبریتی نمی خواهیم و با سلبریتی ها کار نداریم و همین باعث می شود تا بخشی از مخاطبان مان را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: مدیران رسانه ملی سال ها ذائقه مردم را به سمت برنامه های مهران مدیری و امثال آن سوق دادند و حالا یک باره دست از این کار کشیده اند! خوب معلوم است خروجی کنونی برنامه های تلویزیونی نتواند با مردم ارتباط برقرار کند.

حاجتمند سپس با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات ما این است که سلبریتی ها به شدت دستمزدهای خود را افزایش داده اند و رسانه ملی هم پول این دستمزدها را تقبل نمی کند اظهار داشت: در نقطه مقابل تلویزیون پلتفرم ها پول خوبی به سلبریتی ها می دهند و همین هم باعث محبوبیت برنامه ها و سریال ها در پلتفرم ها شده است!

تهیه کننده فیلم سینمایی «مدیترانه» تأکید کرد: امروزه پلتفرم ها رقیب اصلی تلویزیون هستند و تلویزیون اگر بخواهد از این میدان رقابت پیروز بیرون بیاید بایستی نگاهش را بازتر کند و حتی از بازیگران و هنرمندانی که شاید نگاه شان نزدیک به نگاه مدیران و سیاست های کلان رسانه ملی نباشد دعوت کند که به تلویزیون بیایند و برنامه سازی کنند.

این تهیه کننده افزود: البته می توان سریال و برنامه های بدون سلبریتی هم تولید کرد و مخاطب داشت! مثلاً سریال «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی بنده که همین اواخر پخش آن به اتمام رسید حتی یک سلبریتی هم نداشت اما بازخوردهای خوبی را بعد از پخش سریال گرفتیم! شاید خیلی از تهیه کنندگان باور نکنند که من در این سریال نقش برادر شهید را به یک برادر شهید واقعی دادم و این نوع ریسک را کمتر افرادی می پذیرند اما خوشبختانه بازخورد کارمان خوب بود.

حاجتمند در پایان این گفتگو افزود: بنده خودم بازخوردهای سریال را به صورت میدانی جمع آوری کردم و از نتیجه بازخوردها راضی هستیم! ما تهیه کنندگان وقتی یک کار ضعیف می سازیم اول از همه خودمان متوجه ضعف اثرمان می شویم اما به برکت شهدا بازخوردها برای سریال «بچه زرنگ» بسیار فراتر از انتظار ما بود و امیدوارم بتوانیم باز هم در این مسیر گام های نیکویی را برداریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا