سینمای ایران و جهان

دلم می‌خواست بعد از مدتی دوری از «صحنه» در «تئاتر» بازی کنم و دنبال فرصتی برای کار بودم

سینماپرس:رضا فیاضی که این روزها با نمایش «کیلیپس نقره‌ای» روی صحنه است، می‌گوید: این نمایش کار خوبی است ولی متاسفانه شرایط تئاتر به ویژه در سالن‌های خصوصی چندان مناسب نیست.

به گزارش سینماپرس، این بازیگر باسابقه در گفتگو با ایسنا ادامه می‌دهد: نمایش ما متن جذابی دارد و به همین دلیل پیشنهاد بازی در آن را پذیرفتم. دلم می‌خواست بعد از مدتی دوری از صحنه، در تئاتر بازی کنم و دنبال فرصتی برای کار بودم. گروه سازنده این نمایش یکسری جوان هستند و زمانی که سراغ من آمدند، تصمیم گرفتم با آنان همکاری کنم و به جز اینها متن کار برایم جذاب بود.
فیاضی درباره محتوای این نمایش نیز توضیح می‌دهد: نمایش ما درباره دو کودک در محله‌های فرودست شهر است و نگاهی اجتماعی به مسائل روز دارد.
او با تاکید بر اینکه همواره بازیگر از حضور تماشاگر انرژی می‌گیرد، ادامه می‌دهد: حدود ۱۰ روز است که اجرای ما آغاز شده ولی متاسفانه آنچنان که باید و شاید، پر تماشاگر نبوده‌ایم. یکی از دلایل این موضوع این است که شرایط اجتماعی کشور چندان مناسب نبوده و از سوی دیگر ساعت اجرای ما تغییر کرده است. به هر حال قدری بی‌برنامگی وجود دارد که به آثار نمایشی لطمه می‌زند و من البته قضاوتی نمی‌کنم که مسبب این شرایط کیست.
فیاضی خاطرنشان می‌کند: بازیگر با حضور تماشاگر انرژی می‌گیرد. به جز این نمایش ما متن خوبی دارد و شایسته است که مردم آن را ببینند.
او که در کنار بازیگری در زمینه ادبیات نیز فعالیت‌هایی دارد، از انتشار ۲ نمایشنامه تازه خبر می‌دهد و می‌گوید: ۲ نمایشنامه «پدر یک دقیقه‌ای» و «روایت دوگانه گلدونه خانوم» را به تازگی منتشر کرده‌ام. نمایشنامه «پدر یک دقیقه‌ای» برای گروه سنی نوجوان است که پیش از این در تالار هنر روی صحنه رفته و آن را براساس نظریات دیوید جانسون نوشته‌ام. نمایشنامه «روایت دوگانه گلدونه خانوم» را هم که با نگاهی به نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج نوشته‌ام.
به گفته او، هر دو نمایشنامه از سوی نشر نویسندگان آزاد منتشر شده است.

نمایش «کلیپس نقره‌ای» نوشته حامد اسلامی و با تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی کریمی و بازی رضا ‌فیاضی، مهدی کریمی، آماندا ‌آزاد، امید خاکدان، عماد معصومی، شهرزاد قیطاسوند، سالومه علیپور، زهرا مولوی، نادیا ‌اصغری، طاهره آقاجعفری، مقصود ‌اژدردوست روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده : دو نوزاد که قرار است در یک درمانگاه ختنه شوند، با مسائل عجیبی روبرو می‌شوند.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ و چهل و پنج دقیقه و به مدت یک ساعت اجرا می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا