سینمای ایران و جهان

«زندگی بی‌نفس» تمام شد/ دختری شجاع که اسیر باند خلافکاران است

کارگردان فیلم در گفت‌وگو با مهر؛

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «زندگی بی‌نفس» با اشاره به اینکه این فیلم درباره سوءاستفاده از کودکان کار است درباره دیگر ویژگی‌های این اثر توضیحاتی ارائه داد.

«زندگی بی‌نفس» تمام شد/ دختری شجاع که اسیر باند خلافکاران است

یاسر نیکخواه آزاد نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «زندگی بی‌نفس» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره داستان این فیلم بیان کرد: «زندگی بی‌نفس» داستان سوء‌استفاده از کودکان کار توسط یک گروه خلافکار و خطرناک است. در این حین، نفس مددکار اجتماعی ماجراجویانه در پی جستجو و پرده‌برداری از عملکرد این گروه مخوف است و دست آخر به نتایج نامطلوبی می‌رسد اما سرنوشت وحشتناکی در انتظار اوست.

وی درباره ایده این فیلم توضیح داد: این فیلم کوتاه تا حدودی بر گرفته شده از یک پرونده واقعی بود اما هنگام نوشتن فیلمنامه با استفاده از تخیل تغییراتی در داستان ایجاد کردیم. در این راه تحقیقات میدانی و مشورت با افراد مختلف که درگیر این موضوع بودند به ما خیلی کمک کرد.

نیکخواه آزاد درباره چالش‌های ساخت این فیلم کوتاه گفت: حضور بازیگران کودک و نوجوان متعدد در این اثر در روند تولید و اجرا سختی‌های خودش را به همراه داشت که به لطف خدا و عنایت تهیه کننده توانستیم این کار را به پایان برسانیم.

این کارگردان تصریح کرد: هدف اصلی این فیلم ۲ مورد است؛ یکی اینکه به افراد دلسوزی همچون نفس در این فیلم بپردازیم که بی‌ادعا در سایه ارگان‌های مختلف برای نجات ثروت اصلی کشور یعنی کودکان تا پای جان ایستاده‌اند و دوم اینکه خانوادها بیشتر نسبت به امنیت و محفاظت از کودکان کوشا باشند. پیام مهم این فیلم همین است که کودکان ثروت خانواده و جوامع هستند و باید مراقب آنها باشیم.

نیکخواه آزاد در پایان درباره اکران این فیلم کوتاه گفت: طی مشورتی که با سارا موذنی تهیه‌کننده فیلم داشتیم، قرار است پس از حضور مستمر در جشنواره‌های خارجی و داخلی نسبت به اکران فیلم کوتاه «زندگی بی‌نفس» در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی اقدام کنیم.

این فیلم که تولید آن سال ۱۴۰۲ آغاز شده است، فروردین امسال با حضور چندتن از هنرمندان و عوامل در یک اکران خصوصی به نمایش درآمده است.

حشمت آرمیده، سارا موذنی و میثم مرادی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

یاسر نیکخواه آزاد پیش‌تر ساخت فیلم کوتاه «برزخ»، «چتر سارا»، مستند «قلعه سنگی» و … را در کارنامه خود دارد. سارا موذنی تهیه کننده این فیلم، بازیگر فیلم کوتاه «چتر سارا» بوده و همچنین تهیه کنندگی فیلم کوتاه «قبل از غروب» را نیز برعهده داشته است.

دیگر عوامل «زندگی بی نفس» عبارتند از جانشین تهیه کننده: ناصر عابدی، دستیار تولید: علی تاجیک، مدیر فیلمبرداری: محمد تاجیک اسماعیلی، دستیار تصویر برداری: سعید شفاعتی، صدابرداری: سید جلاالدین سعادت یار، دستیار صدابردار: شهرام جلیلیان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریزی: سعید احمدی، دستیار دوم کارگردان: سید علی مسنن طباطبایی، طراح چهره پردازی: سید محمد صادق خاتمی، طراح صحنه: میلاد بقازاده، منشی صحنه: علی اصغر نعمانی، طراح لباس: هستی کریمیان، تدوین و اصلاح رنگ نور: محمد تاجیک اسماعیلی، صدا گذاری و موسیقی متن: محمد رحیم زاده، مدیر تدارکات: عبدلی پور، دستیار تدارکات: محمد مهدی کلیائی، حمل و نقل: علی تاجیک، سینه موبیل: هادی سعادت دلاور، سایر بازیگران: مجید فرخانی، سید پوریا فخر فاطمی، محمد امین حاجی پو، علی یاری، عبدالله دریا باری، محمد مهدی پارسا، هدایت الله غفوری، علی تاجیک، کسرا ملک پور، سید کسرا فخر فاطمی، ابوالفضل سیاهرود کلایی، امیرمهدی افشاری، امیر عباس اثمری، میثم پور غلامی، ستایش بهمنی، غزل راموز، باران غنمی فرد، سیده کیمیا کیائی، پریماه پورغلامی، آیسان فرخی، معصومه صادقی، ناهید عبدلی پور.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا