سینمای ایران و جهان

شکل‌گیری انجمن مخفی قتل/ دیکتاتور آمریکای جنوبی چگونه فرار کرد؟

نمایش‌های شنیدنی با مهر/ماجراهای شرلوک هولمز-۴؛

«ماجراهای شرلوک هولمز» نوشته سر آرتور کانن دویل با کارگردانی ایوب آقاخانی در ۶ قسمت و در قالب نمایش رادیویی تولید و پخش شده است.


دریافت
52 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سر آرتور کانن دویل نویسنده انگلیسی خالق شخصیت شرلوک هولمز یکی از مطرح‌ترین کارآگاهان تخیلی دنیا است که در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی در تاریخ ثبت شده است. شرلوک هولمز مهارت‌های ویژه‌ای برای حل معماهای جنایی دارد.

علاوه بر کتاب‌ها و داستان‌هایی که با محوریت شخصیت شرلوک هولمز نوشته شده، فیلم‌های سینمایی متعدد و همچنین سریال‌های پرطرفداری از جمله «ماجرای شرلوک هولمز» با بازی جرمی برت درباره این کارآگاه تخیلی و پرونده‌هایی که حل می‌کند، ساخته شده است.

ایوب آقاخانی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که در عرصه رادیو و نمایش‌های رادیویی هم فعالیتی مستمر و تأثیرگذار دارد، به سراغ نوشته‌های سر آرتور کانن دویل رفته و مجموعه نمایش رادیویی «ماجراهای شرلوک هولمز» را کارگردانی کرده است.

این مجموعه رادیویی با سردبیری و کارگردانی آقاخانی در ۶ قسمت تولید و پخش شده است. فرشاد آذرنیا تهیه‌کنندگی نمایش رادیویی «ماجراهای شرلوک هولمز» را بر عهده دارد و مهسا پیروز تنظیم رادیویی اثر را انجام داده است.

محمدرضا قبادی‌فر افکتور و جعفر جودتی صدابردار، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در چهارمین قسمت «ماجراهای شرلوک هولمز» با داستان «ماجرای ویستریالاج»، بازیگران به ترتیب اجرای نقش عبارتند از امیر منوچهری، محسن بهرامی، کرامت رودساز، نوشین حسن‌زاده، بهرام سروری‌نژاد، احمد هاشمی، محمدرضا قلمبر، عباس توفیقی، نورالدین جوادیان، رویا فلاحی.

در این قسمت با مدت زمان ۴۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه، تلگرافی از اسکات اکلس به شرلوک هولمز رسیده است، وی به دیدار هولمز می‌آید. همزمان بازرس پلیس هم به همراه یک افسر پلیس به خانه هولمز می‌آیند و به اکلس می‌گویند به دنبال او هستند زیرا فردی به نام گارسیا به قتل رسیده و در جیب مقتول نامه‌ای از اکلس وجود داشته است. اکلس به ارایه توضیحاتی درباره روزهایی که سپری کرده و نحوه آشنایی خود با مقتول می‌پردازد. مقتول در ویستریالاج زندگی می‌کرده است. وی شب را خانه گارسیا سپری می‌کند و صبح بعد از بیدار شدن متوجه می‌شود گارسیا و مستخدم‌های خانه ناپدید شده‌اند.

پلیس می‌گوید که جسد گارسیا پیدا شده و زمان وقوع قتل ساعت ۱ بامداد بوده اما اکلس می‌گوید که گارسیا ساعت ۱ در حال گفت‌وگو با وی بوده است.

شرلوک هولمز و واتسون به دنبال حل این معما هستند و … .

با هم چهارمین قسمت نمایش رادیویی «ماجراهای شرلوک هولمز» را بشنویم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا