سینمای ایران و جهان

فروش ۳۲ میلیون تومانی «رویای سهراب»

فرجام یک سرمایه گذاری اشتباه توسط «بنیاد سینمایی فارابی»؛

سینماپرس: فیلم سینمایی «رویای سهراب» به کارگردانی «علی قوی‌تن» که روایتی ضعیف و بسیار ابتدایی از زندگی سهراب سپهری شاعر نامدار کشور است، از بیست و ششم مرداد ماه اکران خود در سینماهای کشور را آغاز کرده و تاکنون تنها به فروشی معادل ۳۲ میلیون تومان دست یافته است. اثری که معلوم نیست چظور و چگونه از سرمایه گذاری «بنیاد سینمایی فارابی» برخوردار شده است.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «رویای سهراب» به کارگردانی «علی قوی‌تن» که روایتی از زندگی سهراب سپهری شاعر نامدار کشور است، از بیست و ششم مرداد ماه اکران خود در سینماهای کشور را آغاز کرده و تاکنون تنها به فروشی معادل ۳۲ میلیون تومان دست یافته است.

«رویای سهراب» با داشتن ۳۹ سالن سینما و تخصیص ۱۳۲ سانس توانسته نزدیک به ۱۰۰۰ مخاطب داشته باشد، این فیلم در میان ۳۵ فیلم اکران شده در سال جاری در رتبه ۳۲ قرار دارد، قعرنشینی رویای سهراب نشان می‌دهد که با وجود فروش میلیاردی چند فیلم معدود اکثریت آثار سینما در سال ۱۴۰۱ سرنوشتی جز شکست ندارند.

فیلم بیوگرافیک «رویای سهراب» در گیشه موفق نبود

وضعیت اکران در سینماهای کشور از ابتدای سال مطلوب نبوده و حتی فیلم‌های چند میلیاردی از نظر تعداد مخاطب نسبت به سالهای گذشته افت محسوسی داشته اند و شاید رکوردشکنی‌های در گیشه صرفا به دلیل افزایش قیمت بلیت سینماها باشد. برخی از کارشناسان دلیل افت فروش در سینماها را افزایش قیمت بلیت می دانند و برخی معتقدند سینما همچنان از بحران کرونا بیرون نیامده است.

فروش ۳۲ میلیون تومانی «رویای سهراب»

از طرفی اکثریت منتقدین و همچنین بسیاری از مخاطبان معتقدند که مشکل اصلی سینمای کشور در سالهای جاری و به خصوص سال ۱۴۰۱ کیفیت آثار سینمایی است، آثاری که مشخص نیست با توجه به کیفیتشان چگونه مسیر تولید را سپری کرده و به اکران می رسند.

فیلم سینمایی رویای سهراب به کارگردانی علی قوی‌تن به نوعی ادای دین به شاعر معاصر کشور است، فیلمی که با فضایی شاعرانه و عارفانه ساخته شده و نتوانسته ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند، شاید وضعیت این فیلم نشان دهد که همه فیلمها نمی توانند در اکران بدنه سینما موفق شوند و سینما به شدت نیازمند نگرشی تازه در شیوه اکران آثار سینمایی است.

بازیگران فیلم سینمایی «رویای سهراب»

علی قوی تن، بهاره کیان افشار، ترلان پروانه، لاله اسکندری، مهدی سلطانی، ابوالفضل میری، مینا جعفرزاده، حسین محمدیان، فروغ امجدی، ابوالفضل میری، غزاله اکرمی، داود خلیلی، حسن علیرضایی، مرتضی مرتضایی، شادی عزیزی، مهرداد داوری و فاطمه کرمپور بازیگران فیلم سینمایی رویای سهراب هستند.

فروش ۳۲ میلیون تومانی «رویای سهراب»

رویای سهراب از معدود آثار سینمای کشور در ژانر بیوگرافیک است، به طور معمول این دسته از آثار گیشه خوبی نداشته اند، هرچند این ژانر یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی جهان است اما در سینمای ایران هنوز به ژانری محبوب مبدل نشده است و باید دید سرانجام کدام کارگردان می تواند چنین روایتی را به صورتی موفق به مخاطب ارائه کند.

علی قوی‌تن درباره ساخت و حضور بین‌المللی فیلم «رویای سهراب» که به بخشی از زندگی سهراب سپهری می‌پردازد و او خود به عنوان بازیگر نقش اصلی در آن حضور دارد، گفت: «رویای سهراب» درباره یک شاعر نامدار و محبوب ایران است و قطعا مردم دوست دارند در فیلمی از «سهراب سپهری»، روایتی از او ببینند که در تصورات‌شان هست و از جهاتی هم ما ملزم هستیم که زوایای دیده‌نشده‌ای را از شخصیتی چون سهراب نشان بدهیم و این تقابل، کار فیلمساز را سخت می‌کند.

قوی تن با باشاره به اینکه این فیلم به ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی سهراب می‌پردازد، اظهار کرد: فیلم «رویای سهراب» یک فیلم بیوگرافی نیست بلکه راوی زوایای پنهان و دیده نشده‌ای از سهراب سپهری است.

این کارگردان سینما تصریح کرد: از سال ۹۰ دغدغه‌ام بود و دوست داشتم فیلمی درباره «سهراب سپهری» بسازم. دلیل سال‌ها توقف و تعمق من این بود که فکر کردم اگر فرد دیگری این توان، دغدغه و تمایل را دارد، درباره سهراب فیلمی بسازد اما در نهایت قرعه به نام خود من افتاد.

منبع سینما پرس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا