سینمای ایران و جهان

فعالیت رسمی «رصتا» کلید خورد/ برگزاری انتخابات شورای راهبری

طی یک نشست مطرح شد؛

اتحادیه «رصتا» که به تازگی به صورت قانونی ثبت‌شده فعالیت‌های خود را به رسمی کلید زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اتحادیه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (رصتا) امروز سه شنبه ۲۲ خرداد با حضور مهدی شاملو رییس اتحادیه، آرش دارابیان دبیر و دیگر اعضای این اتحادیه برگزار شد.

شاملو در ابتدا در توضیحاتی درباره این اتحادیه بیان کرد: شورای مرکزی اتحادیه از پنج شخص حقوقی تشکیل شده که در این شورای مرکزی امیر رضاخانیان به عنوان خزانه‌دار، آرش دارابیان به عنوان دبیر اتحادیه و بنده نیز مهدی شاملو رییس اتحادیه هستم و سید رامین موسوی و فرزاد آذری‌پور نیز دیگر اعضای شورای مرکزی را شکل می‌دهند.

وی با اشاره به تعاملات این اتحادیه با ساترا توضیح داد: ساترا ۱۶ شورا دارد و ما در برخی از شوراها نمایندگانی داریم. این اتحادیه تلاش دارد رویکردی تسهیل‌گر داشته باشد و به طور مثال در مسایلی که اخیرا بین نماوا و یکی از تهیه‌کنندگان پیش آمد نگاه ما حمایتی است تا خیلی از مسایل بتواند در همین داخل اتحادیه حل شود.

شاملو اضافه کرد: ما نمایندگان قانونی اتحادیه را به شوراها و مجامع قانونی می‌فرستیم. شوراهای مختلفی در ساترا یا ارشاد وجود دارد و اتحادیه ما این ظرفیت را دارد که در شوراهای مختلف حضور داشته باشد. اتحادیه عهده‌دار نمایندگی اعضا در کلیه مراجع و سازمان‌ها برای حل مسایل است.

در ادامه آرش دارابیان دبیر اتحادیه عنوان کرد: امیدواریم خیلی زود بتوانیم نقش‌آفرینی کنیم و به دولت در تدوین مناسب قوانین کمک کنیم.

وی با اشاره به پیچیده‌بودن مدل کاری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر گفت: ما در حوزه سرگرمی فعالیت داریم اما کسب و کار پیچیده‌ای داریم که خیلی موازی با حوزه فرهنگ است. امیدواریم با همه ۴۵۰ رسانه‌ای که در رصتا ثبت شده‌اند بتوانیم به کسب و کارمان سر و سامان دهیم.

سید رامین موسوی دیگر عضو این اتحادیه با اشاره به لزوم سامان‌دادن به برخی سرویس‌ها و رسانه‌ها عنوان کرد: ما ۸۰۰ سایت دانلود قانونی داریم که می‌توان این‌ها را مدیریت کرد.

فرزاد آذری دیگر عضو اتحادیه نیز بیان کرد: از مواردی که دنبالش هستیم بیمه است که با سازمان تامین اجتماعی و دیگر سازمان‌ها در ارتباط هستیم تا تسهیلاتی را برای دیگر دوستان در نظر بگیریم. سعی داریم مشکلاتی که هنرمندان با ساترا و دیگر نهادها پیدا می‌کنند تسهیل کنیم.

آرش دارابیان در ادامه درباره چالش‌هایی که بر سر ثبت «رصتا» وجود داشت، توضیح داد: ما در همین مدت فعالیت‌هایی داشتیم و مشکلاتی را در راستای کمک به سرویس‌ها و رسانه‌ها برطرف کردیم اما اهل هیاهو نبودیم. از طرفی کارهایی را هم نتوانستیم انجام دهیم چون جمع قانونی نبودیم و در واقع هنوز این اتحادیه ثبت نشده بود. بنابراین فقط می‌توانستیم مشورت دهیم. الان اما این اتحادیه به عنوان تشکل مرکزی فعالیت دارد.

شاملو در پایان با اشاره به جدیدترین اتفاقات پیش روی این اتحادیه بیان کرد: انتخابات شورای راهبری جدیدترین برنامه ما است که به زودی اتفاق می‌افتد و هر زمان نزدیک باشد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا