سینمای ایران و جهان

مجری و ذاکران «حسینیه معلی» تغییر کردند/ رضا هلالی در ترکیب جدید

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تهیه‌کننده مجموعه «حسینیه معلی» از تغییر مجری و کارشناسان مداح و ذاکر این برنامه برای پخش در سری جدید خبر داد.

سعید ستودگان تهیه‌کننده برنامه «حسینیه معلی» درباره فصل جدید این برنامه و ترکیب ذاکرین آنکه از ابتدای شعبان از شبکه سه پخش می‌شود به خبرنگار مهر بیان کرد: مهدی رسولی از فصل قبل همچنان حضور دارد رضا هلالی، احمد واعظی و حجت الاسلام مصطفی کرمی در این فصل به عنوان کارشناس حضور دارند.

وی اضافه کرد: از پایان فصل دوم حسینیه معلی که در ماه صفر پخش شد در این فکر بودیم که بتوانیم برنامه را متناسب با ایام موالید و در جشن‌ها تولید کنیم که دیدیم بهترین زمان ماه شعبان هست و بعد وارد پیش تولید شدیم و بنا داریم از ابتدا تا نیمه شعبان برنامه را به پخش برسانیم.

تهیه‌کننده درباره انتخاب کارشناسان جدید توضیح داد: در حوزه مداحی ظرفیت‌های زیادی داریم بزرگوارانی که می‌توانند روی کرسی‌ها بنشینند در همه سلیقه‌های مختلف حضور دارند و تصمیم گرفتیم همانطور که در فصل دوم تغییراتی داشتیم در فصل سوم هم تغییرات دیگری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تغییر مجری در این فصل نیز گفت: حامد سلطانی اجرای برنامه اعجوبه‌ها را دارد و نتوانستیم توفیق همکاری با او را داشته باشیم و در این فصل احمد اکبرنژاد از مجریان باسابقه شبکه سه برنامه را اجرا می‌کند.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: ضبط قسمت‌ها تمام شده و مشغول تدوین هستیم. خدا را شکر اجراهای خوبی از مناطق مختلف ایران شاهد خواهیم بود. همچنین میراث‌های مختلف شادی و مراسم‌های اهل بیت در بخش بین‌الملل فعال است که خواهیم دید. با توجه به اعیاد شعبانیه، محوریت این فصل از برنامه با توجه به این ایام جشن و سرور شادی است.

ستودگان درباره اینکه چرا وارد استعدادیابی در این حوزه نمی‌شوند؟ عنوان کرد: من در مصاحبه‌های قبلی هم اعلام کردم که برای شروع حسینیه معلی با خیلی از بزرگان فرهنگی و بیش از ۵۰ شخصیت کشوری ایده را مطرح کردیم و سعی کردیم نظراتشان را رعایت کنیم و یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین ملاحظات این مشاوران آیت بود که به هیچ وجه وارد فضای مسابقه و استعدادیابی نشویم‌.

وی درباره دیگر جزییات برنامه و مهمانان خارجی گفت: در این فصل ۷۵ اجرا از کشورهای مختلف داریم. در فصل قبل از پنج قاره شرکت کنندگانی داشتیم که از آمریکا و اروپا هم بودند. در این فصل هم سعی کردیم وجهه بین المللی برنامه را کاملاً حفظ کنیم.

این تهیه کننده درباره نبود حامد سلطانی و اینکه لطمه‌ای به برنامه خواهد زد یا خیر عنوان کرد: برنامه حسینیه معلی قائل به یک شخص چه مجری چه تهیه کننده یا کارگردان یا حتی میز ذاکران نیست. او خودش الان اجرای اعجوبه‌ها را دارد و خدا را شکر دیده می‌شود و دست ما هم بسته بود که او را دعوت کنیم.

وی در پایان گفت: شادی معنوی و نمایش رسانه‌ای آن به شکلی که ایجاد بهجت و سرور بکند ولی به سمت ابتذال و لهو نرود و متناسب با مجالس اهل‌بیتی باشد، چالش بسیار سختی بود که امیدواریم این فصلِ حسینیه معلی توانسته باشد از عهده آن به خوبی برآید و مایه سرور مردم عزیزمان در ایام شادی آل‌الله (ع)، بدون گناه و همراه با انتقال معارف و معنویات باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا