سینمای ایران و جهان

نگاه «رئیس جمهور» باید فرهنگی باشد/ انتخاب فردی با ویژگی‌های «شهید رئیسی» مانع از آن می‌شود تا مجدداً رخوت و رکود کشور را در بر گیرد

سینماپرس: دکتر سیدمحمد حسینی مشاور فرهنگی – اجتماعی آیت الله رئیسی و معاون سابق پارلمانی دولت سیزدهم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و لزوم افزایش بصیرت مردم هشدار داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: در طول حدود ۳۳ ماه که آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور فعالیت می کردند مردم شاهد تلاش بی وقفه و مجاهدت ایشان برای اتمام پروژه های نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی و گسترش روابط با کشورهای مختلف، عضویت در سازمان شانگهای و گروه اقتصادی بریکس بودند.

دکتر حسینی ادامه داد: نتایج این مدیریت جهادی و انقلابی این بود که پروژه های فراوانی را شاهد بودیم که یکی پس از دیگری به بهره برداری رسید و منافع برای ملت در پی داشت. ما همچنین شاهد مواضع انقلابی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بودیم و اگر بخواهیم این مسیر ادامه پیدا کند نیاز است حضور و مشارکت بالای مردم را در انتخابات داشته باشیم؛ مردم همانطور که در تشییع شهدای نشان دادند دلداده و شیفته خدمتگزاران خودشان هستند و باید با مشارکت قوی دولت قدرتمندی تشکیل دهند.

وی متذکر شد: بدیهی است که رئیس جمهور بعدی کشور باید فردی باشد که با همین روحیه و انگیزه راه شهید رئیسی را ادامه دهد و با توجه به سیاست های کلی نظام و اسناد بالادستی و سیاست هایی که رهبر فرزانه انقلاب ابلاغ کردند بتوانند کارهای بزرگ را انجام دهد. ما باید ان شاالله با رئیس جمهوری روبرو باشیم که اهداف برنامه ۵ ساله هفتم را محقق کند و نگذارد هیچ وقفه ای در کارها ایجاد شود.

رئیس پیشین دانشگاه «پیام نور» با بیان اینکه ما باید تلاش و سرزندگی را در دولت بعد شاهد باشیم خاطرنشان کرد: مشارکت بالای مردم و انتخاب فردی که بتواند با ویژگی های شهید رئیسی باشد مانع از آن می شود تا مجدداً رخوت و رکود کشور را در بر گیرد.

دکتر حسینی در پاسخ به این پرسش که برخی پروپاگانداهای رسانه ای باعث می شود مردم فریب بخورند، چقدر اهمیت دارد مردم نسبت به این مسأله آگاه باشند و به خصوص اجازه ندهند با حضور افرادی از دولت قبل از آقای رئیسی به عقب بازگردیم تصریح کرد: خوشبختانه سطح سواد رسانه مردم افزایش پیدا کرده و آن ها بینش و بصیرت بیشتری نسبت به قبل دارند و ماهیت و اغراض گروه های سیاسی را متوجه هستند.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی عنوان می کردند می خواهیم چرخ کارخانه ها و سانتریفیوژها با هم بچرخد اما وقتی قدرت گرفتند هر دو را از کار انداختند یادآور شد: الآن در این دوره بالغ بر ۸۴۰۰ کارخانه و واحد تولیدی صنعتی و اقتصادی مجدد احیا شد؛ اغلب واحدهایی که در دولت قبل تعطیل شده بود با پیگیری های مجدانه دولت و شخص آقای رئیسی مجدد به کار گرفته شد، پروژه های عمرانی در کشور فعال شد و غرب گرایانی که نگاه شان این بود که همه دنیا خلاصه شده در چند کشور اروپایی و آمریکایی از این اتفاق بهت زده شدند.

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران تأکید کرد: در این دوره سیاست متوازن در دیپلماسی را شاهد بودیم. ما نه تنها منزوی نشدیم که تعاملات مان با دنیا افزایش پیدا کرد و توانستیم اموال بلوکه شده را برگردانیم چون مقتدرانه عمل کردیم. قبلاً دولتمردان از موضع ضعف برخورد می کردند و دشمنان جری تر می شدند. الآن که اقتدار و صلابت داریم و توان خود را با وعده صادق به رخ دنیا کشیدیم نتیجه خوب اقتصادی هم گرفتیم.

دکتر حسینی ادامه داد: مردم باید بدانند کسانی که اهل کار و تلاش نبودند و روحیات خاصی داشتند اگر دوباره به صحنه سیاسی کشور برگردند مجدداً دچار اصطکاک و تنش داخلی می شویم. همه فعالان و رسانه ها باید در این باره تلاش کنند که مردم با بصیرت تمام رأی دهند. مردمی که به خادمان خود دلبسته هستند کسی را انتخاب کنند که این ایده و تفکر را استمرار بخشد تا شرایط بهتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما با توجه به فعالیت های فرهنگی که پیش از این داشتید اهمیت داشتن برنامه و هدفمند بودن کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه فرهنگ و هنر تا چه میزانی است اظهار داشت: درست است که اقتصاد اولویت اصلی کشور است و باید در این راستا اقدامات جدی شود تا ناترازی ها کاهش پیدا کند و وضعیت معیشتی مردم بهتر شود و مقدمات آن هم فراهم شده اما همواره تأکید شده هر پروژه عظیم اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه نگاه رئیس جمهور باید فرهنگی باشد تصریح کرد: آقای رئیسی اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ داشتند از جمله اینکه ایشان اولین رئیس جمهوری بودند که از اختصاص یک درصد هزینه شرکت ها به حوزه فرهنگ حمایت کردند.

وی یادآور شد: ما نباید فراموش کنیم که مقام معظم رهبری فرمودند هر ایده و تفکری اگر در قالب جذاب هنر ارائه شود می تواند ماندگار و اثرگذار باشد؛ پس با توجه به اهمیت این عرصه همه ما باید به فرهنگ و هنر توجه کنیم.

دکتر حسینی در خاتمه این گفتگو افزود: امروزه همه کشورها از این جاذبه به نفع اهداف خودشان بهره می گیرند و ما که در مسیر حق و هدایت گام برمی داریم نیز باید توجه ویژه به این مقوله داشته باشیم. باید از هنرمندان متعهد و انقلابی حمایت شود تا ترفندهای دشمن خنثی شود و نشاط و شادابی در جامعه ایجاد شود. باید به جنگ رسانه ای و ترکیبی توجه داشته باشیم. باید بتوانیم ان شاالله نقشه های معاندان نظام اسلامی که سرمایه گذاری های سنگینی کردند را خنثی کنیم چون فرهنگ ما از غنای خوبی برخوردار است و این کار قطعاً شدنی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا