سینمای ایران و جهان

همه ابعاد شخصیتی اراذل را نمی‌توان نشان داد/سراغ خط قرمزها نرفتیم

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

کارگردان سریال «حکم رشد» درباره یکی از شخصیت‌های اراذل و اوباش این سریال و تصویری که از او نمایش داده می‌شود بیان کرد که نمی‌توان همه واقعیت این اشخاص را نشان داد.

حسن لفافیان کارگردان سریال «حکم رشد» که این شب‌ها از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود درباره تصویر دم دستی از شخصیت معتاد و اراذل و اوباش و کاراکترهای کف خیابانی در تلویزیون به خبرنگار مهر بیان کرد: بخشی از ابعاد شخصیتی اینها را نمی‌توان در تلویزیون نمایش داد. یکی از شخصیت‌های اصلی ما هم از اراذل و اوباش است که بیشتر به زندگی و اتفاقاتی پرداختیم که به اینجا رسیده است و بررسی کردیم که چه شده است که به این وادی افتاده است.

وی درباره اینکه چقدر تلاش شده است این تصویر غیرواقعی جبران شود و در مقایسه با سینما و شبکه خانگی واقعی‌تر نشان داده شود گفت؟ ما سریالی می‌سازیم که وابسته به متن است متن هم از تلویزیون است و تلویزیون خط قرمزهایی دارد که نمی‌توان وارد آنها شد وگرنه شاید اگر آنها را کنار می‌گذاشتیم کاری طبیعی‌تر و دقیق‌تر از این شرایط نشان می‌دادیم و نتوانستیم به آن مسیر برسیم. با این حال نسبت به خیلی از فیلم و سریال‌های سعی کردیم دقیق‌تر باشیم و آنچه را که به عنوان خط قرمز می‌شناسیم اصلاً نشان ندهیم.

لفافیان درباره فضای پلیسی این سریال توضیح داد: سریال ما بیشتر از اینکه اکشن باشد بیشتر وارد فضایی ملودرام و لایه‌های شخصیت شدیم. آن طرف چنین کارهایی را با بودجه‌ها و امکانات بهتر، به شیوه درست تری هم انجام می‌دهند.

این کارگردان اضافه کرد: سریال‌های پلیسی در ایران هم انواع مختلفی دارد در بخشی بیشتر تقلید از کارهای خارجی است و سعی می‌شود اکشن آن بیشتر شود یا تعقیب و گریزها زیاد باشد با این حال در سریال خود ما بیشتر فضای اجتماعی اش مهم بود.‌

وی در پایان درباره محوریت نقش یکی از اراذل کف خیابانی در سریال بیان کرد: در جامعه ما میزان اراذل مختلفند مثل اراذلی که هنجارشکن هستند. برخی هم که به آنها گفته می‌شود اراذل و اوباش واقعاً این مدلی نیستند بیشتر ورزشکار هستند و به ناچار برای کسب درآمد و حفظ فیزیک خود دست به کارهایی می‌زنند اما اهل قمه کشی و اینها نیستند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا