سینمای ایران و جهان

وزیر آموزش و پرورش در اکران خصوصی «باغ کیانوش»/ «ضد» به لبنان رفت

۲ خبر از سینما؛

وزیر آموزش و پرورش در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «باغ کیانوش» از کارگردان و بازیگران کودک و نوجوان این فیلم قدردانی کرد، همچنین اکران عمومی فیلم سینمایی «ضد» نیز در لبنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکران خصوصی فیلم سینمایی «باغ کیانوش» ساخته رضا کشاورزحداد به تهیه کنندگی محمدجواد موحد روز دوم اسفند ۱۴۰۲ با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران کودک و نوجوان این فیلم و جمعی از علاقه‌مندان و خانواده‌های‌شان در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در بخشی از این مراسم رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: این بچه‌ها در فیلم نشان دادند که این جمله شاعر اوکراینی درباره ایران؛ این خاک گهربار که ایران شده نامش/ شیریست که مابین دو دریا است کنامش» برای شیر بچه‌های ایرانی واقعیت دارد.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دراین مراسم گفت: از وزیر آموزش و پرورش و هنرمندان حاضر در این سالن تشکر می‌کنم، خوشحالم که کانون به سمت قله‌های فیلم‌سازی نزدیک می‌شود. ما از فیلم «یدو» شروع کردیم، امسال انیمیشن «بچه زرنگ» به رکورد پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم در تاریخ سینمای کودک و نوجوان رسید که بیش از ۶۲میلیارد تومان فروش کرد و در ردیف سوم پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفت. اینها همه لطف خدا و زحمت‌های هنرمندان است که امروز کانون به جای تصدی‌گری، تولی‌گری و از گروه‌های خوب و متخصص حمایت می‌کند.

وی درباره فیلم سینمایی «باغ کیانوش» نیز توضیح داد: این فیلم اقتباسی از کتاب باغ کیانوش از انتشارات کانون پرورش فکری است که با مشارکت سازمان سینمایی سوره ساخته شده است. همه عوامل فیلم اولی هستند، عوامل این فیلم همه روزی بهترین‌های سینمای ایران خواهند شد.

محمد جواد موحد تهیه کننده فیلم «باغ کیانوش» نیز گفت: وقتی دو جوان وارد عرصه تولید فیلم آن هم برای قشر نوجوانان می‌شوند، تعداد محدودی مدیر هستند که شجاعت اعتماد به آنها را پیدا می‌کنند. امیدوارم کار در روزهای اکران هم موفق باشد. کار ساختن برای نوجوانان دشوار است از تصویب کار تا رسیدن به تولید و پخش تلاش زیادی می‌طلبد.

در پایان از بازیگران کودک و نوجوان این فیلم با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل کانون و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قدردانی شد.

وزیر آموزش و پرورش در اکران خصوصی «باغ کیانوش»/ «ضد» به لبنان رفت

فیلم‌نامه «باغ کیانوش» بر اساس کتابی به همین نام اثر علی‌اصغر عزتی پاک از مجموعه رمان‌های نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

فیلم «ضد» به کشور لبنان رسید/ آغاز اکران در سینماها

نمایش عمومی فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی در کشور لبنان آغاز شد.

فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد که محصول سازمان سینمایی سوره است، از ۲۲ فوریه (۳ اسفند) اکران خود را در کشور لبنان آغار کرد.

همچنین افتتاحیه نمایش این اثر، شب گذشته با حضور امیرعباس ربیعی کارگردان، نادر سلیمانی بازیگر و همچنین جمعی از هنرمندان لبنانی در سالن رسالات شهر بیروت برگزار و از عوامل آن تقدیر شد.

«ضد» قصه خود را در بستری ملتهب بین عشق و ایدئولوژی از زمستان سال ۵۹ تا تابستان سال ۶۰ روایت می‌کند.

مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، مهشید جوادی، شیرین آقاکاشی و امین خانی بازیگران اصلی این اثر هستند.

فیلم سینمایی «ضد» نامزد دریافت ۷ سیمرغ و برنده ۲ سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه از چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

پخش بین‌المللی این فیلم برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا