سینمای ایران و جهان

«پرتره او» در گویه دیده می‌شود

نمایشگاه نقاشی «پرتره او» جمعه ۱۵ دی‌ ماه در گالری گویه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه آثار نقاشی‌ مهناز پسیخانی با عنوان «پرتره او» جمعه ۱۵ دی‌ ماه در گالری گویه افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۱۳ اثر پرتره است و هنرمند در بیانیه نمایشگاه آورده است: «پرتره، پنجره گشوده میان بیننده و سوژه است. پرتره، غایت نیست؛ بلکه همواره وسیله‌ای برای رسیدن به چهره‌ای انسانی‌ است. اگر پرتره به خودش منتهی شود، تبدیل به بت می‌شود؛ از این رو من میان «او» و «بیننده» حایلی ساختم. خدشه، فاصله، نقش… از نزدیک‌شدن به «او» در هراس شدم و از «او» فاصله گرفتم. پوشاندمش …»

مهناز پسیخانی هنرمند نقاش در سال ۱۳۴۶ در بندر انزلی به دنیا آمده است. او دانش‌آموخته کارشناسی نقاشی در دانشکده هنرهای زیبا تهران و کارشناسی ارشد تصویرسازی در دانشکده هنر سوره است. او همچنین عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران و نایب رییس آن است. وی پس از زلزله بم در نمایشگاه نقاشی نقاشان ایرانی به نفع زلزله بم شرکت کرد که در سال ۱۳۸۱ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. در آبان‌ ماه سال ۱۳۹۵ نیز در اولین نمایشگاه هنر و ایدز در پردیس سینماگالری ملت شرکت کرد.

«پرتره او» روز جمعه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره سی‌ونه افتتاح می‌شود و تا ۲۵ دی بر پا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا